Ändringsbar bom på M&N-sadlar?

paragon

Trådstartare
En kort fråga: Är det någon som vet om bommen går att ställa om på Morris & Nolan-sadlarna? Är det en dum idé att köpa en sadel med fel bomvidd (pga bra pris... Vet att märket passar hästen bra) och lämna in den för ändring?

Sv: Ändringsbar bom på M&N-sadlar?

Man kan inte officiellt göra det, men Jensen i Lund ändrar bomvidden på de flesta märken, men det beror på vad de har för bom såklart. Dock förfaller alla garantier sadeln har, och du får själv välja om du tar risken eller inte. Jag ahr hört en del gott om Jensen, men mkt skit också. Han är inte heller omtyckt av sina sadelmakarkollegor, och därför valde jag att inte ändra min Globus hos honom. Jag avr väldigt frestad, men det känns dumt att riskera att en sadel värd 7000 ska bli förstörd....

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 284
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 428
Senast: Edla
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 836
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V