Ang chipning/pass/svenskt mätintyg.

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 946
F

fälttävlansnörd

Nu tillhör jag den kategorin som föredrar irländska ponnyer och har därför införskaffat två stycken underbara :love: .

Till saken hör den att;

häst nr 1 har pass, men mätintyget är inte svenskt och hon är inte chippad.

häst nr 2 har inte pass och är inte chippad, men har svenskt mätintyg.

får mer och mer panik varje dag då jag inte riktigt vet var jag ska vända mej. känner att jag måste ta tag i grejerna då jag är en person som vill ha ordning och reda på allt.

så, ni i stockholm/uppsala/däromkring, var har ni vänt er? alla beskrivningar man får är så luddiga, men det borde väl finnas ngn med koll på läget? :smirk:

tacksam för svar... snabba och utförliga :D

Sv: Ang chipning/pass/svenskt mätintyg.

En tilläggs fråga: Min häst är importerad från tyskland, hon har ett tyskt pass med ett konturdiagram som är dit häftat?? :confused: För han ritade tydligen fel på det som sitter i passet...*skumt*

Gör de ett helt nytt svenskt pass eller skriver de nå tillägg i det gamla? Vill helst ha ett svenskt pass så man förstår vad det står!

Hmm, förvirrad?

Sv: Ang chipning/pass/svenskt mätintyg.

Hästar med EU-pass behöver inte byta. Man får inte ens byta (och jag förstår inte varför man vill) eftersom hästen endast kan ha en identitet.

I ditt fall om svenskt mätintyg tror jag att de måste ha, så ta kontakt med en mätman i närheten och fråga och då boka tid om du behöver mät din ponny vilket jag tror du måste.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka