Ang facebook

Hortensia

Trådstartare
Hejsan!

Undrar om ni skulle vilja hjälpa mig med lite teknik på facebook.

Innan vet jag att man kunde fylla i en ruta om man ville att det skulle visas att man var offline eller var på möte eller dyl, finns inte den rutan mer?

Om jag vill vara inne på facebook men inte vill att någon ska se mig där kan man göra på något speciellt sätt då? Eller är det jag som inte hittar inställningarna?

Undrar även ang den här chatten som visas i sidan, ibland står där 15 min+ en telefon, ibland en grön prick= online men om där bara är en grå telefon vad betyder det då?

Tacksam för hjälp =)
 
Jag vet inte vilken ruta du talar om, men man kan välja vilka man vill ska se om man är offline eller online och man kan också då välja att alla vännerna ser en som offline. Den hittar du till höger i chattrutan där du ser vem som är online, kugghjulet och avancerade inställningar och där väljer du att stänga av chatfunktionen. Så ska du inte synas. Det är så jag fått förklarat för mig, men har inte testat själv.

Dock är fb rätt drygt, för ibland visar den mig som offline när jag inte är det och mig som online när jag inte är det. Så egentligen kan man aldrig så noga vet när jag är på fb och när jag inte är det. Har man fb installerat på telefonen så kan man ses som online hela tiden, speciellt då om man har messenger installerat. Vilket jag har, så de som försökt ha koll på mig har insett att det inte är trovärdigt. :D
 
Jag är alltid offline på chatten. Men jag kan ju skicka meddelande som vanligt. Gissar att det står om jag läst meddelandet från den andra parten dock, det gör det åtminstone alltid för mig :)
 
Jag vet inte vilken ruta du talar om, men man kan välja vilka man vill ska se om man är offline eller online och man kan också då välja att alla vännerna ser en som offline. Den hittar du till höger i chattrutan där du ser vem som är online, kugghjulet och avancerade inställningar och där väljer du att stänga av chatfunktionen. Så ska du inte synas. Det är så jag fått förklarat för mig, men har inte testat själv.

Dock är fb rätt drygt, för ibland visar den mig som offline när jag inte är det och mig som online när jag inte är det. Så egentligen kan man aldrig så noga vet när jag är på fb och när jag inte är det. Har man fb installerat på telefonen så kan man ses som online hela tiden, speciellt då om man har messenger installerat. Vilket jag har, så de som försökt ha koll på mig har insett att det inte är trovärdigt. :D
 
Hej! Tack för era svar :-)

Om jag går in på en dator o då sätter in visas offline och personen har en telefon, om där skulle komma upp meddelande från en person kan det synas på telefonen då eller det markeras läst eftersom datan också är uppkopplad?
 
Hejsan!

Undrar om ni skulle vilja hjälpa mig med lite teknik på facebook.

Innan vet jag att man kunde fylla i en ruta om man ville att det skulle visas att man var offline eller var på möte eller dyl, finns inte den rutan mer?

Om jag vill vara inne på facebook men inte vill att någon ska se mig där kan man göra på något speciellt sätt då? Eller är det jag som inte hittar inställningarna?

Undrar även ang den här chatten som visas i sidan, ibland står där 15 min+ en telefon, ibland en grön prick= online men om där bara är en grå telefon vad betyder det då?

Tacksam för hjälp =)

Jag har chatfunktionen avstängd, men ändå ser folk när jag är online. Lite störande eftersom jag inte alltid vill få meddelanden heller och chatta den vägen.

Grå telefon vet jag inte vad det betyder?
 
Hej! Tack för era svar :-)

Om jag går in på en dator o då sätter in visas offline och personen har en telefon, om där skulle komma upp meddelande från en person kan det synas på telefonen då eller det markeras läst eftersom datan också är uppkopplad?

Jag tror att jag kanske misstolkar din fråga, men OM jag förstår rätt: Om datorn är online (vilket min typ alltid är) men du inte är aktiv på själva facebooksidan så kommer inte meddelandet stå som läst - om du inte läst det i telefonen förstås.
 
Hejsan!

Undrar om ni skulle vilja hjälpa mig med lite teknik på facebook.

Innan vet jag att man kunde fylla i en ruta om man ville att det skulle visas att man var offline eller var på möte eller dyl, finns inte den rutan mer?

Om jag vill vara inne på facebook men inte vill att någon ska se mig där kan man göra på något speciellt sätt då? Eller är det jag som inte hittar inställningarna?

Undrar även ang den här chatten som visas i sidan, ibland står där 15 min+ en telefon, ibland en grön prick= online men om där bara är en grå telefon vad betyder det då?

Tacksam för hjälp =)

Den om möte eller liknande har jag aldrig sett, (kan du blanda ihop det med tex msn?)
Om du menar att du inte vill synas online på chatten så trycker du på det lilla kugghjulet (nere i sök rutan där man kan söka på namn i chatten), där kan du välja att stänga av chatten eller Stäng av chatten för vissa vänner (och sen fylla i vilka du vill stänga av för) Stäng av chatten för alla vänner utom (precis som innan lägger du till vänner här) eller Stäng av chatten för alla vänner.

Står det i grått 15min så är det 15 min sen den personen var aktiv på fb.

Klipper och klistrar ifrån hjälpavsnittet: (där det nu stod om den gråa telefonen)
Kan jag fortfarande få meddelanden om jag stänger av chatten?
Ja. När du stänger av chatten ser dina vänner inte längre en
851563_502360806502381_734543508_n.png
bredvid ditt namn och deras meddelanden går automatiskt direkt till din meddelandeinkorg där du kan läsa dem senare.

Du får dem också som meddelanden till eventuella Facebook-applikationer som du har installerade på din telefon (t.ex. Facebook för iPhone).

Hur ser jag vilka vänner som är tillgängliga på chatten?
Hitta din väns namn i chattens sidofält för att se om han/hon är tillgänglig i chatten:

  • Vänner med en
    851563_502360806502381_734543508_n.png
    bredvid namnet är inloggade på chatten eller Messenger.
  • Vänner med en
    10541016_864907223542102_2071449298_n.png
    bredvid namnet finns i närheten.
  • Vänner med en telefon
    851583_185835731583103_850778113_n.png
    bredvid namnet har laddat ned en Facebook-applikation (t.ex. Facebook för iPhone och Android). De här vännerna kan se dina chattmeddelanden och meddelanden på sina telefoner.
  • Vänner utan ikon bredvid namnet är utloggade från chatten. Chattmeddelanden och meddelanden som du skickar till dem hamnar direkt i deras inkorgar.


Hoppas det var lite till hjälp :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en facebook-sida för min bok/mitt författande. När jag skriver inlägg på mitt privata facebook-konto ser rutan där man skriver...
Svar
6
· Visningar
665
Senast: Migo
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 430
Senast: Grazing
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 236
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 343
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp