ang lydnasuppflyttning..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 868
M

mallan

Jag har inte riktigt fått klart för mig hur man blir uppflyttad i lydnaden.. Blir man uppflyttad direkt efter en förstaplacering,eller ska man ha tre förstaplaceringar eller hur är det?? Tacksam för svar! :D

Sv: ang lydnasuppflyttning..

Du får gå upp efter ett första pris (dvs över 160 poäng), men om du vill så kan du ta det 3 gånger, så får du lydnadsdiplom, LP.

Så du kan ta LP I, LP II, LP III, LP ELIT och SLCH, de flesta som siktar på CH tar inga LP, det tar för lång tid.

//E

Vad har man för nytta av lydnadsdiplomen?

Titel :angel: Sen får man ju värdera den hur man vill. Fast vill man inte upp i Elit som trots allt är ett väldigt stort steg så kan det ju vara skoj med ett LP3. Tycker jag...

Aha :idea: Då ska jag nog satsa på att ta lydnadsdiplom, jag VILL inte bli uppflyttad. :D

Tvåan är ju kuligast!! Sen blir det för allvarligt *urk*

Ja, tvåan verkar också rolig.. Men sen blir det för svårt. Mest för mig, hunden skulle säkert klara det om hon inte hade så virrig matte. :D

Ja till trean så blir det att lägga ned lite tid... Iofs rätt så skön sysselsättning när man har en hund som helst hade behövt träna varje dag. Det blir rätt så enformigt annars! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 508
Senast: ufot
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 115
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 399
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 574
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka