ang. remontnosgrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MalinArnells
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 132
M

MalinArnells

Hej:) jag ska köpa ett remontträns eller en remontnosgrimma till min nya ungponny. men jag upplever ofta att själva nosdelen är för lång så att det ligger vid bettet och skaver liksom. Förstår ni?!:)
var kan man köpa remontnosgrimmor med reglerbar nosdel? Kan man köpa på en islandsnosgrimma ( med reglerbara spännen) ??

Sv: ang. remontnosgrimma

finns en från dyon blandannat som är reglerbar, sen finns det någon billigare från nåt billigt märke, kommer bara inte ihåg vilket men annars kan man säkert köpa en islandshästnosgrimma :)

Ah, ja det är ju bra om den inte kostar skjortan:) kanske nån annnan vet om det finns nån billigare variant?

På den stora ridsportkedjan med två ö i namnet finns det en reglerbar nosgrimma för typ jättebilligt :)

En "islandsnosgrimma" går utmärkt, bara den passar hästen så. :) Finns en billig på H**ks.

Vanlig remont, fast med reglerbara spännen:)

*raderat*

Trådskaparen hann före mig! :D

Jag hittade en från h*nsbo nu faktiskt... men den fanns bara i full eller ponny, vilken ska man då ta till en med cobstorlek för att den ska passa??:S

Ja, om den går att spänna in i nosdelen så är nog en full bäst. Det är till en new forest...

hi*pson har en reglerbar remontnosgrimma. Under 200 spänn!

hööks säljer en remont med spännen uppepå som kostar under 200kr. Den har jag och är supernöjd! :)

OBS, stooor i storlek så cob räcker om man inte har en ardenner typ

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: WildWilma
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka