Bukefalos 28 år!

Ang slakt av box, täcken mm mm

Sv: Ang slakt av box, täcken mm mm

Givetvis ska ägaren till hästen ersätta allt den gör sönder i boxen, det ingår ju inte i hyran.

Hästarna ska delas på omedelbart, det är mer än en häst som fått vandra vidare efter "betäckningar" i värsta fall så får de gå ut i skift.

Hästen mår ju uppenbart mycket dåligt, säg till ägaren att söka hjälp för sin häst, så kan hon inte gå runt och må, det är ju synd om hästen, den lider ju uppenbarligen.

Att hästägaren skrattar bort problemet tyder ju på okunskap, jag hade blivit bestört om det hade hänt här och tagit det mycket allvarligt, jag hade kontaktat veterinär och equiterapeut omgående så att hästen fått hjälp.
 
Sv: Ang slakt av box, täcken mm mm

Man säger upp inhysningen.

Glöm inte att se till att få betalt för allt onormalt slitage.

mvh Eva
 
Sv: Ang slakt av box, täcken mm mm

Ägaren till hästen har gått RIK kurs och har även haft kurser på ridskola. Hon är inte jättegammal, men har hållt på med hästar länge.

Stoet har gått på lösdrift när hon hade sitt föl och jag tror det var där hon vart miljöskadad, eller så trivs hon så himla illa av att stå inne i stall och tyckte det var bättre på lösdrift? Tyvärr kan jag ej erbjuda lösdrift.

Det är ett sto till i hagen men hon är kuvad av denna dam som bestämmer precis allt. Vilka som får äta mm.

Det verkar som om det enda ägaren bryr sej om är att synas, träna och tävla. Det finns inget annat. Hon tvättar hästen dagligen för den älskar att smutsa ner sig (skimmel). Hon skrubbar och skrubbar så den stackaren får exem att allt tvättande. Jag tycker också att det verkar jättekonstigt men jag ska absolut prata med henne och se vad vi kan få till för lösning. Jag har kladdat på antibit i hennes box, inte ens det kan ägaren göra. Man får BE henne göra det och hon bara suckar och säger " åhh vad hon förstört". Det är nonchalansen som jag verkligen blir irriterad på. Hade det varit hennes egna stall så tror jag inte hon hade tyckt det varit så kul med en helslaktad box på 2 månader.
 
Sv: Ang slakt av box, täcken mm mm

Om ägaren inte går att resoners med så är väl det enda alternativet att säga upp kontraktet?

Människan som du beskriver skulle jag inte vilja dela stall med hur snäll häst hon än hadde:crazy:
 
Sv: Ang slakt av box, täcken mm mm

Jag hade bett den flytta och från början avtalat att ägaren lagar det hästen förstör.
 
Sv: Ang slakt av box, täcken mm mm

Ägaren till hästen har gått RIK kurs och har även haft kurser på ridskola. Hon är inte jättegammal, men har hållt på med hästar länge.

Stoet har gått på lösdrift när hon hade sitt föl och jag tror det var där hon vart miljöskadad, eller så trivs hon så himla illa av att stå inne i stall och tyckte det var bättre på lösdrift? Tyvärr kan jag ej erbjuda lösdrift.

Det är ett sto till i hagen men hon är kuvad av denna dam som bestämmer precis allt. Vilka som får äta mm.

Det verkar som om det enda ägaren bryr sej om är att synas, träna och tävla. Det finns inget annat. Hon tvättar hästen dagligen för den älskar att smutsa ner sig (skimmel). Hon skrubbar och skrubbar så den stackaren får exem att allt tvättande. Jag tycker också att det verkar jättekonstigt men jag ska absolut prata med henne och se vad vi kan få till för lösning. Jag har kladdat på antibit i hennes box, inte ens det kan ägaren göra. Man får BE henne göra det och hon bara suckar och säger " åhh vad hon förstört". Det är nonchalansen som jag verkligen blir irriterad på. Hade det varit hennes egna stall så tror jag inte hon hade tyckt det varit så kul med en helslaktad box på 2 månader.

Min erfarenhet säger mig, att ingen inackordering kan öht föreställa sig hur det är att vara stallägare med allt vad det innebär, förrän denne varit det själv.
Jag har för länge sedan gett upp idén med att folk ska betala skador och verkligen storrengöra efter sig, när de lämnar stallet för gott.
Det händer aldrig.
De flesta är hur skötsamma som helst, men funkar det inte, är det lika bra att säga upp kontraktet omedelbums, så personen i fråga lämnar stallet så snart uppsägningstiden trätt i kraft.
Men förvänta dig inte, att du kommer att få full ersättning för skadorna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp