ang. utställning

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Icka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 824
I

Icka

Håller på att kika efter utställningar som jag ska släpa med den nya lilla kissen till om ett tag, men jag fattar inte mycket kan jag erkänna!
Får man anmäla sig till vilken tävling som hellst? Sen står det något med "independent-arrangerade tävlingar" vad är det? Jag fattar noll! :confused:

Sv: ang. utställning

Dom är arrangerade av en oberoende klubb, därav ordet independent. ;) En klubb som inte är ansluten till FIFe (moderskeppet av alla klubbar höhö) som SVERAK t.ex är.

Förstår inte riktigt hur du menar med 'vilken tävling som helst', kan du förtydliga?

Om din katt är SVERAK-registrerad får du anmäla dig till vilken utställning som helst. Är den registrerad i IDP (intependent) så får du inte ställa ut på SVERAK-utställningar. Men din katt är säkert registrerad i SVERAK, kolla upp deras lista på utställningar som de har på hemsidan!

/Erica

Du måste först välja en kattklubb att vara med i. Väljer du en sverakklubb kan du ställa både på sverakutställningar (som är många fler) och på IDP. EN IDP:are kan bara ställa på IDP-utställningar. Oftast håller man sig inom sitt förbund eftersom titlar tagan i andra förbund inte räknas.

Sedan väljer man en utställning, betalar och skickar in anmälan ( i god tid, det blir ofta fullt) till utställningsekreteraren i den egna klubben som skickar den vidare till arrangerande klubb.

Tips i höst är VK (i centrala Gbg) i augusti, Varberg i september eller Svenljunga första helgen i oktober. Jag ska till alla tre (ställer på söndagarna förutom i Svenljunga då jag ställer båda dagarna), så vill ni ha hjälp eller samåka så funkar det fint.

För övrigt får du ställa på vilken utställning du vill förutom SW ( i Borås i aug) dit man måste ha kvalat. Jag har kvalat men ska inte ställa ut eftersom det nog blir lite för stressigt för min lilla dam med en så stor utställning.

Tack tack tack för alla svar! Bra nu ska här skickas in anmälningar! Har blivit melem i Göteborgs raskattklubb för någon vecka sedan så det sk väl lösa sig!
Sassy : Sammåkning låter väldigt trevligt! Göteborg och varberg lär det ju bli, svenljunga får jag se. Men sedan så ska han ställas i helsingborg någon gång i augusti tror jag det var!

Gah! Jag får huvudvärk av detta! Vart hittar jag anmälningsblanketter då? Eller hur funkar det? Kan man göra sådanthär via internet? Typ maila till utställningssekreteraren och sedan betala in det till dom?

Anmälningsblanketter finns på Sveraks hemsida under "blanketter" i menyn. Du laddar ner den till din dator, fyller i all nödvändig information och skriver ut, skriver under och skickar in till din egen kattklubbs utställningssekreterare. Samtidigt betalar du in beloppet för utställningen till det konto som arrangerande klubben angett.

Det finns lite mer djupgående information om det på Sveraks hemsida också, här t.ex.:
Att ställa ut

Glömde en sak, det går inte att göra det per mail utan det måste postas, åtminstone i min klubb och de hade vettiga argument varför också.

Och oroa dig inte, det går bra ska du se! :)

/Erica

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
14
· Visningar
394
Senast: Keb71
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: tanten
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken... 2
Svar
23
· Visningar
1 340
Senast: GoLightly
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka