ang. World fengur

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Aannah-Mani
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 561
A

Aannah-Mani

Genom icelandichorse får man logga in på world fengur gratis, då ska man fylla i typ horse id och member id. Vad är member id för något?
Tacksam för svar, hur man gör.

Sv: ang. World fengur

Man reggar sig med hjälp av eget medlemsnummer i SIF, sen har du tillgång till WF i bästa fall om den inte strular till sig.

okej , tack . men vad är member id?

Det är ditt ID nummer i SIF, dock måste du regga dig först för att kunna använda dig av inloggningen.

Vaddå regga sig? Jag har försökt att komma in nu i 2 års tid! vad jag kan läsa på SIF sida så står det; WorldFengur är nu tillgängligt för alla SIF´s medlemmar som betalat medlemsavgift för 2008, för att ansöka om medlemskap gå in på följande länk:

WorldFengur

då följer jag den länken och där står det;

Member
Please enter the requested details in order to gain access to WorldFengur orderform

ID nr Sök Member ID
vad jag än fyller i nu så hittas jag inte, jag vet att kassören har fått i medl listorna,när jag läser här på Buke så kommer det olika förslag hur jag ska göra.

sid 1 IDnr? vad är det, namn medl nr hästen id nr, nu har jag fåt så många olika förslag, inget funkar?:devil: går jag sedan på sök, sidan 2? går jag sedan tillbaka till sidan 1 och fyller i hela mitt medlems nr som är på baksidan av tidningen..??? Kan någon förklara vad jag ska göra? Tack K:rofl:

Ni måste gå genom SIF först , dom reggar in er i WF , sen kan ni gå in. Om man är medlem i SIF vill säga.

tack tack men jag måste vara korkad,,, förstår inte. Det står ju numera på SIF Avelssidan när man i vänstermarginalen går in på Worls Fengur att alla har möjlighet att komma in där; de skriver ju ..för att ansöka om medlemskap gå in på följande länk: och då gör jag det, jag går in på den länk som dom säger att jag ska få ansöka om medlemskap på men på den länken fastnar jag. Hur gör ni andra?? Jo Jo , jag har väl inget där att göra om jag inte ens lyckas förstå hur jag ska ta mig in... morr

Ring SIF och hör med dom. Som jag skriver ovan har det varit fram till i år i alla fall.
Det verkar ju inte funka som du gör nu.

Så här gjorde jag:

1 - Gick in på SIF:s hemsida.

2 - In på Avel och så in på World Fengur

3 - Skrev mitt namn på ID nr varav ett nr kommer upp, klicka på det.

4 - skrev mitt medlemsnummer SE0000.... på Member ID. Står på tidningens baksida.

Så skall det vara klart. På WF får du hitta ett namn du vill heta o så ett lösen. De skickar mail som svar.

Tack,jag provar idare, envis är mitt mellannamn :mad:Ok, men om jag skriver mitt namn på raden ID nummer så får det inte plats. Ska jag skriva där ändå, ska jag efter det gå på sök knappen eller framåtknappen? Eller om jag går vidare på sök DÅ så står det ju att jag ska skriva mit namn i rutan och då när jag trycker på sök så får jag till svar: inga poster funna. Jag vet att jag är medlem i SIF , har fått tidningen sedan febr 07. ååå jag blir tokig.

Tack,jag provar idare, envis är mitt mellannamn :mad:Ok, men om jag skriver mitt namn på raden ID nummer så får det inte plats. Ska jag skriva där ändå, ska jag efter det gå på sök knappen eller framåtknappen? Eller om jag går vidare på sök DÅ så står det ju att jag ska skriva mit namn i rutan och då när jag trycker på sök så får jag till svar: inga poster funna. Jag vet att jag är medlem i SIF , har fått tidningen sedan febr 07. ååå jag blir tokig.

Om inte ditt namn och Id finns med på listan måste du kontakte sif det går bra att maila dom.. för det är tyvärr så att det är flera medlemmar som inte finns med på listan däribland jag så jag fick säga till så skrev dom in mig och sedan fungerade allt hur bra somhäls.
Ett tips är att söka både på bara förnamnet eller bara efternamnet för om du kollar mig tex söker du på Sara så får du upp flera stycken men ingen sara karlsson söker du däremot på karlsson och går ner på S så finns där heltplöttsligt 3st sara karlsson. Anledningen till det är att dom flesta står som Efternamnet, Förnamnet (karlsson, Sara) men några få står med förnamnet först och sedan efternamnet(alltså Sara Karlsson). Jag som står med efternamnet först hittats alltså inte om jag söker på Sara Karlsson..
det är jätte dumt

Senast ändrad:

åååå tusen tack till alla. Jag fick hjälp på SIF avelskansli. Jag var inte med på WorldFengur listan eftersom jag inte anmält ägarbyte på min häst. Han är inte ens med i SIF såg hon så nu får jag skicka in passet och köpebeviset. ooo, va kul, nu ska jag surfa in på World fengur...hej då på ett tag...:laugh:

Liknande trådar

Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
429
Senast: sjoberga
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 928
Senast: corzette
·
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 495
Senast: Tualma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka