Ångest över att jag inte varit hos "hästen"

M

Missfuckhead

Måste ösa ur mig lite, det sitter och gnager i mig så jag vet inte var jag ska ta vägen snart.
Jag har haft en "sköthäst" i ungefär ett år. Skolan har tagit över helt,dessutom har jag flyttat hemifrån och har ännu länge till hästen, varvara jag inte har körkort,moped eller dylikt. Nu till min fråga, Ägaren har sagt till mig att hon fixar allting och att jag behöver bara åka ut när jag har tid, så jag bara kan pyssla med henne när jag vill och hur jag vill, utan att ha några krav. Men jag känner mig ändå skyldig att ta hand om henne, fast jag inte har tid och annat. Har jag den skyldigheten fast ägaren gör allt ändå ? det är inte så att hon står i en omockad box och aldrig blir borstad, men jag har sånna skuldkänslor för att jag har stött bort henne och inte har tid..
 
Sv: Ångest över att jag inte varit hos "hästen"

Någon juridisk skyldighet har du väl knappast, om du inte har skrivit kontrakt. Låter snarare som om du själv anser att du har en skyldighet att åka ut och klappa på hästen. Det är förståeligt, i om att du från början antagligen lovade att åka ut?
Hade det känns bättre för dig om du "sagt upp dig" ? Då slipper du känna att du måste åka ut. Ägaren kan få en chans att leta efter någon som kan komma regelbundet med.
 
Sv: Ångest över att jag inte varit hos "hästen"

Har inget kontrakt och inte heller lovat att åka ut och klappa på henne så att säga. Saken är den att denna skrabban är 22 år, svårhanterlig häst som står på ett stall som huvudsaklingen har ridskola, men änsåläne tar min lillasyster hand om henne. Saken är den att det är bara vuxna människor som får hantera henne, och det är mestadels barn som letar efter sköthästar där. Och jag är nog uppsagd kan jag gissa på.Denna stallägare är ganska klurig i beteende så jag vet inte om det redan finns en annan, vilket jag mycket väl skulle kunna tänka mig.
 
Sv: Ångest över att jag inte varit hos "hästen"

Det bästa är kanske om du helt enkelt ringer ägaren och förklarar? Jag tror att det kommer kännas skönast att få lägga alla korten på bordet och sedan utgå därifrån?
 
Sv: Ångest över att jag inte varit hos "hästen"

Jag tycker inte du ska ha ångest alls. Allt i livet har sin tid, och just nu är det skolan som är viktig för dig och inte hästen. Och du vet ju att den blir omskött.

Tycker det låter bra som ägaren har sagt, att blir du sugen på att åka ut till hästen får du göra det, men det är inget "måste".

Släpp pressen på dig själv ang hästen och koncentrera dig på det som är viktigt för dig just nu :banana:
 
Sv: Ångest över att jag inte varit hos "hästen"

ja, sista året på gymnasiet är ju ganska krävande, iallafall på hgb ridgymnasium -__- Får mest ångest för jag igentligen tycker synd om henne. Tack för alla svar :D

Har redan snackat med ägaren och hon vet hur det ligger till.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 707
Senast: Hellhound
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
850
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 693
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 806
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp