Ångestdämpande för katt efter vet-konstig i beteende, kissar på sig, sover inte, sitter och stirrar

Celinehenn

Trådstartare
Hej!
Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även ångestdämpande hos veterinären inför provtagning och ultraljud och det fick hon kring lunchtid. Vi har varit hemma sen halv två -två och hon har inte sovit utan sitter bara och stirrar, knappt legat ner och egentligen inte sovit sen kl 7 imorse. Ätit har hon gjort men nu på kvällen så rann det kiss när hon satt och det hände flera gånger så hela hon är nedkissad och pälsen kladdig men hon blir arg när jag ska torka. Har ej gått på låda och som sagt verkar läcka kiss eller vätska. Har någon vart med om att det gör så efter att de fått ångestdämpande (lugnande)? Att kanske inte allt funkar? Det som jag dock tycker är konstigt är att hon inte lägger sig utan bara sitter konstant och stirrar..

Mvh orolig
 
Jag skulle ringa veterinären nu ikväll

Jag har aldrig varit med om sådan reaktion och läcka urin/inkontinens är väl heller inget som brukar sammanknippas med lugnande/ångestdämpande? Lite borta så de sitter och stirrar mm tycker jag de kan bli. Men det låter lite väl med din katt
 
Jag har en som också blir sån efter lugnande, men hon har hittills inte läckt urin hemma. Dock på vägen hem har det hänt.
Det brukar ta 1-2 dygn innan hon är "närvarande" igen.
Men jag hade ringt veterinär och rådfrågat om det gått så lång tid.
 
Jag har en som också blir sån efter lugnande, men hon har hittills inte läckt urin hemma. Dock på vägen hem har det hänt.
Det brukar ta 1-2 dygn innan hon är "närvarande" igen.
Men jag hade ringt veterinär och rådfrågat om det gått så lång tid.
Tack för båda svar! Kontakta veterinär idag som sa att det troligen hade att göra med de lugnande/ångestdämpande hon fått. Men hon är fortfarande väldigt desorienterad, har äntligen fått sova lite idag. Sov nästan inte på 1,5 dygn för hon bara satt och stirrade och ville inte lägga sig ner. Vet sa det kunde vara att hon kände sig så påverkad som när vi blir fulla och har svårt att ligga ner. Hon ligger ner lite mer nu men sitter och stirrar rätt mycket fortfarande och känns allmänt borta… brukar det ta såhär lång tid innan det går ut ur kroppen?
Känner mig orolig när hon inte går tillbaka till sitt vanliga jag..
 
Tack för båda svar! Kontakta veterinär idag som sa att det troligen hade att göra med de lugnande/ångestdämpande hon fått. Men hon är fortfarande väldigt desorienterad, har äntligen fått sova lite idag. Sov nästan inte på 1,5 dygn för hon bara satt och stirrade och ville inte lägga sig ner. Vet sa det kunde vara att hon kände sig så påverkad som när vi blir fulla och har svårt att ligga ner. Hon ligger ner lite mer nu men sitter och stirrar rätt mycket fortfarande och känns allmänt borta… brukar det ta såhär lång tid innan det går ut ur kroppen?
Känner mig orolig när hon inte går tillbaka till sitt vanliga jag..
Hur lång tid det tar innan det går ur beror på vilket läkemedel som använts, om leker och njurar funkar normalt, om kroppstemperaturen är normal osv.

Vad fick katten för läkemedel?
 
Hur lång tid det tar innan det går ur beror på vilket läkemedel som använts, om leker och njurar funkar normalt, om kroppstemperaturen är normal osv.

Vad fick katten för läkemedel?
Ja de organen ska ha vart utan anmärkning. Stod tyvärr bara injektion på papperna så vet inte vilket läkemedel som användes..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp