Anläggningsavgift

the_connemara

Trådstartare
Avlägger ni anläggningsavgift per häst, per ryttare eller per ekipage? Vad har er klubb för motiv till ert sätt att betala för utnyttjandet av anläggningen?

Hur gör er klubb med arbetsinsatser i klubben? Är det något som sänker anläggningsavgiften, hindrar er att skaffa anläggningsavgift, eller höjs den om ni inte hjälper klubben? Eller gör ni på något annat vis?
 
Sv: Anläggningsavgift

När jag hade häst uppstallad inom ridavstånd till en anläggning fick man välja mellan att antingen lösa hästkort, som då gällde oberoende av vem som red hästen, eller ett ryttarkort, som gällde oberoende av vilken häst ryttaren red.
 
Sv: Anläggningsavgift

Jag har min häst uppstallad bredvid en anläggning.
Jag löser anläggningskort som är personligt för mig! Dock är det ingen som kollar upp vem man är när man rider, och något "kort" finns inte, man skrivs bara upp på en lista att man betalat och får rida. :)

Betalar 900kr per år, tycker inte det är något att diskutera eller jobba av, för det är ingen summa alls egentligen :)
 
Sv: Anläggningsavgift

Hur gör er klubb med arbetsinsatser i klubben? Är det något som sänker anläggningsavgiften, hindrar er att skaffa anläggningsavgift, eller höjs den om ni inte hjälper klubben? Eller gör ni på något annat vis?
Börjar man koppla ihop ideella arbetsinsatser med avgifter till klubben så kommer man att gå ner sig i en otäck soppa med att värdera allas insatser och hur gör man med dom som jobbar idellt men inte utnyttjar anläggningen?
 
Sv: Anläggningsavgift

jag har min häst uppstalld ngn kilometer från en ridanläggning. Betalr 2000:- per år för att nyttja ridhus o ridbana. Är för mig som ryttare, sen kan jag rida vilken häst jag vill.
Inte medlem i den klubben o hjälper inte till med ngt.
 
Sv: Anläggningsavgift

De som hjälper till som funktionär 3 heldagar per år betalar hälften i ridhusavgift jämfört med de som "köper" sig fria. Gäller för en ryttare, max 2 hästar. Sen kan man lösa familjavgift också.
 
Sv: Anläggningsavgift

Jag har tillträde till en ridbana på skrittavstånd hemmifrån och ett ridhus på ridklubben som jag måste köra till.

För att använda ridbanan måste jag vara medlem i klubben, 150 kr/år för fri tillgång.

Ridhuset är 25x80 m och minst halva är alltid öppet för ridning (även under lektionsverksamhet på kvällarna). Där betalar jag 1200 kr/år plus 200 kr extra per häst. Blir alltså 1600 kr per år för mig med tre hästar. Om någon annan rider min häst då och då så är inte det något som gör någonting. Där måste jag också lösa medlemsskap som ligger på ca 200 kr/år.

Måste inte hjälpa till någonting.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 403
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 495
Senast: mamman
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 694
Ekonomi & Juridik Hej Jag är inne på att lämna min häst på livstidsfoder då den inte håller för det jag vill. Jag har intyg från veterinär vad den håller...
Svar
6
· Visningar
1 339
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp