Nää...vad synd!

Hästen kanske kände av lite stress - det blir så ibland när det verkligen gäller!

Bättre lycka nästa gång! :)
 
Hej hopp! Ska du vara med på årets Ekenäsritt? Har ni fått iordning på lastningen och transporten? Jag har problem med lastningen ungefär varannan gång. Har bara åkt några gånger, och varannan gång har hon varit förjäklig och varannan gång lugn. Hon är ALLTID lugn när man åker.
Dock är mitt stall endast ca 1 mil från Ekenäs...undrar om man kan rida dit? Jag ska ju bara vara med på pp:n, dvs 2 mil. Om man bara skrittar dit, och är där i god tid innan start så hon hinner varva ned borde det väl gå bra? Vad tror ni? Så slipper man transportstressen etc? Hur skulle ni gjort?
 
Hej!

Jag skulle definitivt ha ridit. Lasttränar gör jag då jag inte ska någonstans men det är nog bättre att rida dit och ha en väl uppvärmd och nöjd häst än att försöka få in den i transporten om den inte vill för dagen och får spänningar i onödan.

Jag brukar ofta rida till/från uppstallningen och tävlingen om det är max 15 km, och så har hästen på det viset gått 2 mil extra den dan ;) Dock har jag väldigt lättlastade hästar - det är bara för värmnigens och nedtrappningens skull jag rider, eller går bredvid :)
 
Vad bra, jag tror det blir ridning dit! Ska kolla så jag hittar en bra väg, bara! Blir nog mycket promenerande bredvid också. Som sagt, det är ju bara en 2-milare, och om hon får vila är det väl lugnt.
Min fråga är hur det blir med vaccinationsuppvisandet?! Man får ju inte lasta ur innan man visat upp det, så hur blir det då om man rider dit? FÅr jag skicka min sambo att visa upp det i sekretariatet innan?
 
Hej igen!

Jag brukar be pappa eller pojkvännen hålla hästen så går jag o lämnar vaccinationsintyget om jag ridit dit. Eller så kan man be dem gå o lämna som du sa, men mina nära o kära är inga hästmänniskor så de föredrar att slippa göra nåt sånt krångligt... :smirk: Ibland kan det ju hända att man kommer till uppstallnings och tävlingsplatsen ett par dagar innan och då kan man ju inte vänta på att få lasta ur hästen. :rofl:

Åker man släp så lastar jag inte ur förrän jag visat papprena som reglerna säger men iblad har man inte så många val. Man åker ju inte på en tävling utan att ha papprena i ordning :)

Camilla
 
Åh..
nej, det blir nog ingen ekenäsritt... vi har inte fått iordning på transportåkandet. Efterssom jag inte har ngn egen transport blir det svårt att hålla igång träningen och det är inte roligt längre när jag inte har ngt mål...

Men jag undrar hur långt det är att rida egentligen? Vart bor du? (om jag får fråga) Min tjej står i Vårdsberg...
 
Woohoo, jag har också min i Vårdsberg!!! :idea:
Ekenäs terrängbana ligger ca 1 mil från korset (numera rondellen). Vet inte om det finns någon bra ridväg, lite synd att rida längs asfaltsvägen hela vägen... Vet du? Isåfall kunde vi ju rida dit ihop? Vore också kul med lite ridsällskap överhuvudtaget runt Vårdsberg (får alltid rida ensam, eftersom jag är enda inackorderingen i stallet och stallägaren rider inte..).

Bäst jag messar detta till dig också, så du ser det!!!
 
Lastträning

Hej på er,

Vad bra att ni är ute i god tid - Ekenäsritten är inte förrän i augusti, så det är perfekt att ha det som ett mål för säsongen !
Passa på att börja lastträningen redan nu, så kommer det säkert att gå bra. Ni är ju två stycken dessutom, så då kan ni hjälpas åt.

Jag bor i Grebo och ni får gärna komma och hälsa på mig, så kan jag visa er lite lastträningstips.
Hör gärna av er till mig, annaschuber@hotmail.com

Jag är jättegravid (bara dagar kvar...) just nu, men om ett tag så kommer jag gärna och rider med er, eller så kan vi mötas någonstans. Vi är ett gäng som rider tillsammans och det är alltid kul om vi är fler :-)

Hoppas vi ses,
Anna
 
Re: Lastträning

Hej Anna!
Jag var med på din föreläsning om distans, det var jätteintressant!
Ja, jag tänkte börja lastträningen nu, när det inte är halt längre. Damen är lite oberäknelig, ibland går hon rätt in, ibland tar det flera timmar...själva åkandet går bra!
Det vore jätteroligt att rida tillsammans! Kan vara nyttigt att åka iväg lite och rida på olika ställen med lite andra hästar, så hon vänjer sig vid det!

Hoppas bäbisen kommer snart, och att ni mår bra!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 819
Senast: SiZo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 001
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
868
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp