Bukefalos 28 år!

Anmälda knivskärningar på hästar ökar

Sv: Anmälda knivskärningar på hästar ökar

Jag blir så arg, ledsen och frustrerad, när jag hör det här!
Att det finns människor som beter sig på det här viset är helt galet. :eek:

Jag är glad att min häst inte längre går i hage utmed en lite större väg, att det nya stallet ligger i slutet av en liten väg, så främmande människor sticker ut med besked.

Det är inte så långt härifrån det var en liten shettis som blev skuren för ett par veckor sen och den överlevde inte... stackars, stackars ponny och stackars den/de som ägde den!

Så jag kan inte låta bli att oroa mig för min häst och det borde inte vara något som en häst kan bli utsatt för!

Jag undrar om anledningen att det ökar är att allt fler personer som attackerar hästar eller om det är nån eller/några som attackerar allt fler hästar?
Jag vet inte vilket som är värst...
 
Sv: Anmälda knivskärningar på hästar ökar

Svårt att veta.
Kan vara så att uppmärksamheten inspirerar nya gärningsmän.
Likaså leder uppmärksamheten till att oförklarliga skärsår som tidigare ansetts som naturliga numera oftare förklaras som knivskärningar.
PL
 
Sv: Anmälda knivskärningar på hästar ökar

Svårt att veta.
Kan vara så att uppmärksamheten inspirerar nya gärningsmän.
Likaså leder uppmärksamheten till att oförklarliga skärsår som tidigare ansetts som naturliga numera oftare förklaras som knivskärningar.
PL

Jag hoppas på att det är det sistnämnda, även om det inte heller är bra...
 
Sv: Anmälda knivskärningar på hästar ökar

jag blir så arg när jag hör om sånt här! den lilla shettisen stod nära oss, och i samma veva var det en häst till i ett stall inte så långt ifrån oss. Det är fruktansvärt att folk gör så här!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Antalet fall av kvarka ökar i Sverige och en av dem som drabbats är Åsa Larsson som bor utanför Götene. Hon berättar för P4 Skaraborg om...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nina Lodin har arbetat som beridare utomlands under många år. I dag är hon åter i Sverige, läser till equipat, håller träningar och...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: ufot
·
  • Artikel
Hästnyheter Coronapandemin har gjort att allt fler förverkligar drömmen om en egen häst. Men det råder brist på utbildade hästar i Sverige, vilket...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Arvidsjaurs Ryttarförening rör upp känslor inom ridsporten. Beslutet att inte sko sina hästar har renderat i flera anmälningar – men nu...
2
Svar
22
· Visningar
3 154
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp