Anmäla till utställning

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Venus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 975
V

Venus

Hur tidigt kan man anmäla till en utställning? Den jag är intresserad av går i december, kan jag anmäla redan nu eller är det för tidigt?

Vi får hem vår andra ragdollbebis 1:a oktober. Ev. vill jag ställa ut båda kissarna på samma gång. Kan jag anmäla båda samtidigt även om vi inte fått hem den, eller måste jag vänta tills jag står som ägare och har fått stamtavlan?

Sv: Anmäla till utställning

Du kan anmäla redan nu. Ang kissen som ännu inte står på dig så ring klubb-sekr. å fråga, ska nog gå bra...

Det står första och sista anmälningsdag på inbjudan. Finns det ingen första dag kan man anmäla så fort man fått inbjudan.

Tack för svaren!
Kan man anmäla en katt nu och en senare om man vill att de ska sitta i samma bur?

Ja, det går bra. Skriv på anmälan att det ev kommer en anmälan till, och be om dubbelbur när du anmäler katt nr 2.

Vad skriver man i rutan ägar/utställare? Ska det vara kattens ägare eller den som ställer ut? :confused:

Du kan inte anmäla en katt som ännu inte är din! Var själv med om det nu när min lille raggis kisse skulle anmälas till utställningar!

Tycker nog du kan anmäla din katt till utställningen i samråd med uppfödaren. Berätta för denna att du tänkt anmäla till utställningen i december redan nu så ska det inte vara något problem tycker jag. Möjligen det att uppfödaren tänkt ställa kull på just denna utställning, då måste hon stå som ägare till hela kullen om minst tre under utställningsdagen.

Jodå, så länge katten är i din ägo under utställningen ska det gå utan problem. Ägaren är alltid utställare, oavsett vem det är som tar dit katten.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: Jeps
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 347
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 595
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka