Anmäld till socialen?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Semlan17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 4 512
S

Semlan17

:cry:Någon som har blivit anmäld till socialen av anonym person? Jag har blivit det utan någon direkt anledning,vet vem som har anmält och denna person vill mej illa,har gråtit i över 3timmar nu,känner mej som världens dåligaste mamma.på dagis har dom inget att anmärka,utan alltid hel och ren.BVC har heller inget att anmärka,de blev väldigt chockade, har ni någon erfarenhet av detta?

Sv: Anmäld till socialen?

Ingen personlig erfarenhet, men oroa dig inte! Soc har ju skyldighet att kolla upp en anmälan, men när de ser att allt fungerar som det ska så kommer anmälan att avskrivas!

Lugn nu. Jag förstår att du är skärrad och ledsen.

Men om det inte finns något att anmärka på så kommer anmälan att avskrivas. Det är å andra sidan bra att socialen kontrollerar anmälningarna dom får in, sanning eller lögn visar sig och det räddar nog många barn som lever i den sanning som anmälaren angav.

Inte anonymt men av skolan.
Det visade sig att det var skolan problemet låg i och inte hemmet. I förlängningen har vi (familjen) tjänat på anmälan i sig.
Det är ingen ide att stressa upp sig för anmälan. Soc brukar vara trevliga och hjälpsamma tycker jag.

lugn, en i vår umgångeskrets har blivit anmälda flertal gånger av samma person (förmodligen av den enkla anledningen att de inte ville umgås privat) då pappan i familjen träffar dessa via jobbet.
denna familj är godkänd stödfamilj och fosterfamilj av soc med allt vad de innebär, soc känner alltså dessa personer mkt väl och visste såklart att anmälan (och alla andra i samhället oxå) var tagen ur luften, personen ifråga tröttnade på att anmäla efter 4e gången när hon såg att hon inte kunde ställa till med några problem med för den här familjen genom anonyma anmälningar... som tidigare har skrivit så avskrivs anmälan om det inte har något o grunda den på..

VAd tråkigt att du har fått en falsk anmälan. Det är verkligen tråkigt men då kommer ju inte något att hända.
Jag har anmält vår granne för att hon behövde stöd i sin föräldraroll men det var ju för att hon skulle få hjälp
och för att jag inte orkade längre att hjälpa henne när jag ville ha tiden till mina egna barn.

Lycka till och det ska ordna sig ska du se!

VAd tråkigt att du har fått en falsk anmälan. Det är verkligen tråkigt men då kommer ju inte något att hända.
Jag har anmält vår granne för att hon behövde stöd i sin föräldraroll men det var ju för att hon skulle få hjälp och för att jag inte orkade längre att hjälpa henne när jag ville ha tiden till mina egna barn.

Lycka till och det ska ordna sig ska du se!
Hur gick det med det, fick hon hjälp?

Du är inte ensam! Har en nära vän som blev anmäld. Det var en kund till henne som var helt knäpp.
Du behöver inte oroa dig, men förstår att det känns hemskt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 372
Senast: Enya
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 610
Senast: julgrisen
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 324
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka