Annorlunda träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 331
Sv: Annorlunda träns

upps , det skulle slinka in ett *knapplån* där emellan... hade inget att göra med vad du skrev!

Inte det snyggaste tränset jag sett, men tycker det är ett jättebra initiativ att utveckla hästutrustningen! Hästar är individer och dagens utrustning har allför ofta dålig variation:p . Vissa hästar kan komma att älska detta träns, säkert flera som tycker det är obehagligt bakom ögonen. Men sen om det verkligen är värd det priset är en annan fråga... Lite väl ofta ligger grejer en bit över tillverkningspriset tycker jag, synd, för annars hade nog fler köpt.

Det är jättemjukt och skönt, precis som de flesta 3000:- träns... Tycker det är lite kul med nytänkandet men det ligger inte stilla in action... Får nog vänta tills förbättraingarna kommit, men det är ju kul att vara först... Hihihi...
Snygg färg är det också!

Men till ett problem för alla luvälskare, var ska man sätta fast den då??? Själv gillar jag ju inte luvor så...

En sak jag reagerade på när jag såg tränset var att bettet kommer ju lägre ner, (sidostycket som håller upp bettet sitter fast lägre än i vanliga fall) alltså det borde ju bli ett större tryck på käkbenet av bettet eftersom det inte hissas upp på samma sätt som på andra träns....

Men sitter ditt kvar som det ska? för de jag har sett glider fram när man rider så pannbandet sticker ut jättelångt :smirk:

*kl*

Klämde på ett idag. Såg lite bak-och-fram ut eftersom käkremmen är som en pullarnosgrimma! :D

Nyrelski skrev:
Men sitter ditt kvar som det ska? för de jag har sett glider fram när man rider så pannbandet sticker ut jättelångt :smirk:

Mitt sitter som det ska

Liknande trådar

Utrustning Är på g att leta upp en annan bomlös sadel till min superbreda nordis. Fick syn på att globus har en variant som ser ut som en kopia av...
Svar
6
· Visningar
1 456
Senast: mahlmt
·
Hästvård Hej, min C ponny är 139 cm i mankhöjd och jag ska sko honom med...
Svar
10
· Visningar
2 553
Senast: Gimlan
·
Utrustning http://http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H Jag vill ha ett...
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: pinky
·
Trav Nån som vet var jag hittar ett teddyskydd till bredbrösta? Jag har en brösta som ser ut såhär...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka