Ännu mer bomlöst...

lady_vip

Trådstartare
Är helt inne på en bomlös dressyrsadel, men varför är de bara 17,5???? Eller har jag missat nåt helt... Har tittat på kaupre och gillar deras STAR-TREKK DRESSAGE CLOSE CONTACT i modellen, kan nog passa mig som vill ha hyffsat djup sits.

Men jag är bara en 34-36 i storlek och en 17,5'' kommer jag åka rundor i... Hur går det dessutom med den gamla "sista revbenet-reglen"?? Mina hästar är varken stora eller grova utan ser mer ut som förvuxna slimmade araber:crazy:

//E

Sv: Ännu mer bomlöst...

Tänk att jag förstår inte heller varför alla bomlösa måste vara så f-t stora.

Både jag och hästen försvinner i dem. Har provat lite olika modeller och det går inte. Jag en 34 i rumpan, han en kortryggad D-ponny.

Men det är en bomlös på G som skall vara för oss små, så det är bara att vänta och hoppas att det är den ultimata bomlösa för oss och våra hästar.

Senast ändrad:

Det går ju alltid att special beställa dem.

Går det verkligen? Kan väl iofs tänka mig att priset blir där efter...?

//E

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 240
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu är jag där igen, i den förbaskade sadeldjungeln. Equiterapeuten var och tittade till min häst och dömde helt ut min sadel :( Hästen... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 181
Senast: Stjaerna
·
G
Utrustning Jag har en häst som jag för ganska länge sen gett upp att hitta sadel till. Han rids ganska sällan och det känns inte värt att lägga 30...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: tuaphua
·
Utrustning Tips på hoppsadel med mkt stöd/ djup? (eller ev allround men de brukar väl inte vara lika bra.. lite "antingen eller" istället för "både...
Svar
11
· Visningar
3 545
Senast: Delailah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka