Bukefalos 28 år!

Ansökan till högskola hösten 2013

Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Grattis och välkommen till Uppsala! :) Har du hittat nånstans att bo än? :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Tack!
Jag har faktiskt redan hittat boende så det känns jättebra :D
Studerar du i Uppsala?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

*kl*

Smyger in och önskar ett stort grattis till alla som kom in! :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

kl

Dum fråga förmodligen, men jag är nojig och undrar helt enkelt om man behöver bry sig om rutan som dyker upp på antagning.se som säger "Vi vill ha svar från dig" om man redan har tackat ja/nej till samtliga kurser/program samt fått bekräftelsemejl både ifrån antagning.se (och lärosätet dit man tackat ja)? Den skrämde upp mig när jag loggade in innan idag. :p
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Dumt svar kanske (:p) men du har inte bara tryckt på "ja" utan även på "skicka"? :)

Edit: såg att du fått bekräftelsemail, så då borde det vara lugnt!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Det är skickat också. Jag har ju redan sökt CSN, som även de hade mina uppgifter klara så jag är nog mest skitlöjlig, haha.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Så skönt! Det kan ju vara ett riktigt stressmoment annars.
Japp, agronom på SLU, ska börja andra året :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Kan man se i morgon hur många reserver före en som tackat nej till att stå kvar som reserver?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Vad roligt! Då lär vi ju ses :)

Zassoo: Ja, det är skönt att ha det färdigt och kunna tänka på annat under den kommande månaden ;) Trivs du bra på SLU och i Uppsala?
 
Senast ändrad:
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Ja jag trivs jättebra :) Bor ju ett par mil utanför Uppsala men ändå :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Är verkligen skit IRRITERAD på att dem skjutit upp 2:a antagningen till tisdag :banghead: Har nu gått i denna hemska ovisshet i 3 veckor, hela sommaren har ju varit rätt så förstörd kan man ju säga! :nailbiting:
Men nu kollade jag på antalet utbildningsplatser, jag har sökt byggingengör, 15 platser totalt, och jag är 1:a reserv på HP, med 6 stycken platser i urvalsgruppen. Men kollar man på antagningsstatistiken så har dem gjort ett ordentligt stort överintag totalt!
Behöver alla som är "överintagna" tacka nej först? Eller är det verkligen så att tackar en person nej i min HP grupp så kommer jag in?
Någon som vet?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag är reserv till en hel del och jag längtar så förbaskat tills på tisdag då man får reda på om man kommer in på något eller inte.Fasen vad jag kommer bli ledsen om det inte går vägen. :(
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Är verkligen skit IRRITERAD på att dem skjutit upp 2:a antagningen till tisdag :banghead: Har nu gått i denna hemska ovisshet i 3 veckor, hela sommaren har ju varit rätt så förstörd kan man ju säga! :nailbiting:
Men nu kollade jag på antalet utbildningsplatser, jag har sökt byggingengör, 15 platser totalt, och jag är 1:a reserv på HP, med 6 stycken platser i urvalsgruppen. Men kollar man på antagningsstatistiken så har dem gjort ett ordentligt stort överintag totalt!
Behöver alla som är "överintagna" tacka nej först? Eller är det verkligen så att tackar en person nej i min HP grupp så kommer jag in?
Någon som vet?

Puttar lite, verkligen ingen som vet?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL

Jag tackade ja till en liten kurs jag tänkte läsa parallellt som mitt program, men har nu ångrat mig. Vet någon om och hur man kan hoppa av kursen? :confused:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Puttar lite, verkligen ingen som vet?

Står du som första reserv efter urval 1 så tror jag bara en person behöver tacka nej eller strykas (antas på högre ordnat alternativ) för att du ska komma in.

LV: Enklast torde väl vara att ringa eller maila antagning.se och fråga hur du ska göra? Om du säger till nu kanske någon annan kan få din plats till urval 2 :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Beror på skolan. Vissa vill behålla ett visst överintag även efter skolstart, andra börjar inte ringa förrän överintaget är "slut" eller halva borta. Så det beror helt på :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp