ansträngda ben

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare coletessan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 765
C

coletessan

när ni har tränat hårt eller tävlat så hästens ben har blivit ansträngda vad gör ni med benen då? Eller ni gör inget alls?
gör ni något annat med hästen när den jobbat hårt?
tacksam för svar

Sv: ansträngda ben

Har min häst haft ett hårdare träningspass så använder jag mig av kyllera.
Om man ska spola hästens ben så behöver den spolas ca. 20 min på varje ben för att det ska ha någon effekt. Det räcker inte att spola av den lite grann.
Jag tycker att kyllera är kanon.

Sv: ansträngda ben

Jag kyler benen med antingen Swede Clay/Isbalsam/Isspray/Ice Gel/Liniment Blue. (Jag använder bara en av produkterna i taget, inte allihop samtidigt).

Jag stretchar hästen oftast också, och lindar ev. med Back on Track.

Mvh Huntress :)

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: hamilton1
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
500
Senast: Mirtai
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på... 2
Svar
25
· Visningar
2 043
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka