Ansvarsområden suppleant vs. ledamot

Fruentimber

Trådstartare
Blir nyfiken på hur det ser ut hos andra brukshundklubbar runt om i Sverige.
Hur ser ansvarsfördelningen ut hos era suppleanter jämfört med ledamöter?

Alltså utöver kassör, sekreterare etc.
Har era suppleanter några särskilda åtaganden?
Har varje ledamot ett eget ansvarsområde eller annat ansvar som t ex kommittéarbete?
 
Blir nyfiken på hur det ser ut hos andra brukshundklubbar runt om i Sverige.
Hur ser ansvarsfördelningen ut hos era suppleanter jämfört med ledamöter?

Alltså utöver kassör, sekreterare etc.
Har era suppleanter några särskilda åtaganden?
Har varje ledamot ett eget ansvarsområde eller annat ansvar som t ex kommittéarbete?

Inga egna ansvarsområden i egenskap av ledamot eller suppleant. Sedan är flera ansvariga för olika kommittéer, men det är ändå separat. Vi har även kommitté-ansvariga som inte sitter i styrelsen och styrelseledamöter utan annat ansvar i klubben. Det är inte kopplat hos oss.

Vi brukar ha en heldagsträff med alla kommitté-ansvariga och styrelsen på hösten för att planera för nästa år, oklart om det blir av i år dock, man blir ju ett gäng. Sedan brukar kommitté-ansvariga bjudas in att delta i sista styrelsemötet innan sommaruppehåll, men det är mest för att det då brukar bjudas på middag hos ordförande och vara lite allmänt trevligt.

/Sekreterare + sammankallande i rallylydnadskommittén
 
Jag har inte erfarenhet av styrelsearbete men däremot av rasklubbsarbete. Hos oss har suppleanter egna ansvarsområden precis som ledamöter - det är helt enkelt för mycket att göra för att enbart de ordinarie med rösträtt ska kunna sköta ruljangsen.
 
Blir nyfiken på hur det ser ut hos andra brukshundklubbar runt om i Sverige.
Hur ser ansvarsfördelningen ut hos era suppleanter jämfört med ledamöter?

Alltså utöver kassör, sekreterare etc.
Har era suppleanter några särskilda åtaganden?
Har varje ledamot ett eget ansvarsområde eller annat ansvar som t ex kommittéarbete?
Inga speciella ansvarsområden. Vissa sitter i olika kommittéer men vi har en fantastisk styrelse där alla tar på sig sjuka mängder arbete för ruliansen på vår lilla klubb så det har helt änkelt aldrig behövts mer förtydligande. Hade inte alla redan dragit sitt strå till stacken (och lite till) hade vi kanske sett annorlunda på saken.
Vi är ca 75 medlemmar varav ett 10 tal aktiva
Vi håller ca 6 kurser per år samt föreläsningar, aktiviteter och öppna träningar året runt. En STOR anläggning med 4 appell planer (1 grus som sladdas och 3 gräs planer som klipps) samt klubbstuga med möjlighet att träna inomhus året runt så vi har jobb så det räcker och blir över 😅
I år har vi faktiskt skrivit en lista över alla timmar vi lägger på ideellt arbete och vet inte om man ska bli lyrisk över dessa driftiga människor eller förskräckt över hur galen vi är.
 

Liknande trådar

Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 885
Senast: lbb
·
Ridning Efter att ha bestämt tid och plats för mitt allra första möte med en tränare inom akademisk ridning, till häst, började jag så smått...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 554
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp