Antagningsbesked imorgon

Antagen till kurserna inom programmet, men det räknade jag ju med :p
Utöver det är jag antagen till Hundens beteendebiologi 2, 7,5 hp ( dock med villkor, måste ju få klart första kursen såklart) och Mäns våld mot kvinnor 7,5 hp.

Någon här som har sökt in till VT17? Vad har ni sökt? Tror ni att ni kommer bli antagna?

Har bara sökt kurser inom mitt program, så har platsgaranti. Är med andra ord inte så spännande för mig imorgon :p

Jag är antagen på förtahandsvalet, med villkor att jag får godkänt på min uppsats. Lägger inte aaalls mer stress till den som redan finns...
Därtill sökte jag två 7,5 hpkurser. En som heter Huliganism som fenomen (50%) och en kurs i konflikthantering (25%). Kom in på båda, men har inte bestämt mig för hur mycket jag orkar plugga i vår. Allt fler i min närhet börjar undra när jag tänker vara färdig med studierna, så det här får nog bli sista terminen med plugg som huvudfokus. Dags att växa upp, kamma mig och skaffa mig ett riktigt jobb :angel:

Jag sökte "kursen" som är mitt exjobb, blev föga förvånande antagen ;) Sen blev jag antagen till en distanskurs på 15 hp som jag sökte lite bara för att, men jag tror knappast att jag kommer ha tid för den så jag får nog tacka nej.

Jag sökte en distanskurs på 25% som jag tänkte plugga vid sidan av jobbet. Men så mailade jag kursansvarig, det är 3 st inlämningsuppgifter och en hemtenta, och frågade om inlämningsuppgifterna var individuella. Nej, såklart så är ALLA tre gruppuppgifter. Tycker det är ganska så dumt på en distanskurs utan träffar på 25%, svårt att få ihop tiderna då. Förstår inte varför de måste envisas med att ha så många gruppuppgifter i kurser man inte ens behöver jobba i grupp.

Kom in, som väntat :) Är dock antagen med villkor på två av kurserna, antar att det handlar om att den nuvarande kursen ska vara godkänd. Men det ska nog inte vara några problem :)
Vilka av kurserna är det som är med villkor ? :) Blev nyfiken då det inte står detsamma för mig, och vi går ju samma program med samma kurser så borde ju vara samma tänker jag? :p

Jag sökte en distanskurs på 25% som jag tänkte plugga vid sidan av jobbet. Men så mailade jag kursansvarig, det är 3 st inlämningsuppgifter och en hemtenta, och frågade om inlämningsuppgifterna var individuella. Nej, såklart så är ALLA tre gruppuppgifter. Tycker det är ganska så dumt på en distanskurs utan träffar på 25%, svårt att få ihop tiderna då. Förstår inte varför de måste envisas med att ha så många gruppuppgifter i kurser man inte ens behöver jobba i grupp.
Men vad dåligt! Jag läser 50% distans (med en träff/månad) och vi har aldrig gruppuppgifter. Mycket gruppdiskussioner etc, men aldrig gruppinlämningar, de snackade om att de inte fick ha gruppinlämningar vilket ju kan ha med högskolan att göra.

Bra att du skrev det, jag måste maila den som håller i den andra distanskursen jag ska läsa.

Jag sökte 3 kurser på distans. Tänkte att det kan vara kul på sidan av jobbet. Kom dock i sen ansöknings gruppen då jag kom på det lite sent. Kom bara in på en av dom med köplats 244 och 2222 :eek::eek:
Men en kurs är väl bättre än ingenting tänker jag

Men vad dåligt! Jag läser 50% distans (med en träff/månad) och vi har aldrig gruppuppgifter. Mycket gruppdiskussioner etc, men aldrig gruppinlämningar, de snackade om att de inte fick ha gruppinlämningar vilket ju kan ha med högskolan att göra.

Bra att du skrev det, jag måste maila den som håller i den andra distanskursen jag ska läsa.
Ja så himla dumt! Okej om det är gruppdiskussioner osv, då kan man ju vara delaktig när man har tid (har läst på distans förut och då har det varit i "forum" på lärplattformen som man har diskuterat och det har funkat bra). Men att alla inlämningar är gruppuppgifter, det känns bara jättedumt på distans.. :down:
Vilken högskola läser du på? Kan vara bra att veta vilka som är bra på distanskurser och inte :p

Ja så himla dumt! Okej om det är gruppdiskussioner osv, då kan man ju vara delaktig när man har tid (har läst på distans förut och då har det varit i "forum" på lärplattformen som man har diskuterat och det har funkat bra). Men att alla inlämningar är gruppuppgifter, det känns bara jättedumt på distans.. :down:
Vilken högskola läser du på? Kan vara bra att veta vilka som är bra på distanskurser och inte :p
Nu ska jag läsa på Kristianstad, Linné och Linköping nästa år:D den första har jag läst på innan och då var det inte gruppinlämning.

Jag är antagen på förtahandsvalet, med villkor att jag får godkänt på min uppsats. Lägger inte aaalls mer stress till den som redan finns...
Därtill sökte jag två 7,5 hpkurser. En som heter Huliganism som fenomen (50%) och en kurs i konflikthantering (25%). Kom in på båda, men har inte bestämt mig för hur mycket jag orkar plugga i vår. Allt fler i min närhet börjar undra när jag tänker vara färdig med studierna, så det här får nog bli sista terminen med plugg som huvudfokus. Dags att växa upp, kamma mig och skaffa mig ett riktigt jobb :angel:

Känner på något vis igen mig i sista meningen... :angel:

Fast till mig har de sagt "Men du blir ju aldrig nånting!"

Kom in på tillämpad miljövård för biologer, miljöledning (distans) och är reserv på ekologisk ekonomi och miljökommunikation :) Om de två sista inte funkar blir det Internationell miljövård.

Jag har tackat ja till kurserna "Visualitet och kulturarv", "Vetenskapliga metoder i kulturvård" samt "Examensarbete i kulturvård".

Det är lite special med kommande kurs inom programmet så jag har inte ens behövt söka den själv (mycket lyxigt! Och bra för mig som aldrig kommer ihåg deadlines :p). Kursen heter iaf klinikrotation och är på totalt 60 hp, dvs hela 2017.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 837
Tjatter Jag såg ett klipp på facebook och tappade bort det... Det var en sjukhusserie. En somalisk kvinna får veta att folk i landet det...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 465
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka