antal placeringar och starter

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Pyramus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 350
P

Pyramus

Jag har fortfarande inte förstått hur man räknar om hur många placeringar det blir till antalet starter. Ngn som kan förklara?

Gäller det exaktsamma i dressyren?

Sv: antal placeringar och starter

Var fjärde startande ger en placering, så är det 3-4 starter är det 1 placerad 5-8 2 placerade osv. Måste vara minst 3 startande för att räknas som tävlingsklass

25% är placerade oavsett gren

okej, då fattar jag, altså ifall det e hmm. 35 starter blir det altså 8 placerade ? har ja fattat rätt ? Tack!

näj, isåfall måste dej ju blir 9 placerade ifall det är 35 startande :confused: *TRÖG*

ta antalet startande (inte anmälda eller startanmälda utan de som verkligen startar)
dela med 4
om det inte blir ett heltal, runda uppåt till heltal.
32/4=8 -> 8 placerade
33/4=8,25 -> rundas uppåt till 9 placerade
35/4 = 8,75 -> 9 placerade
36/4=9 -> 9 placerade

För att bli placerad så måste man dock ha fullföljt tävlingen.

I högre klasser kan det bli fler placerade, då är 2:an och 3:an alltid placerade oavsett antal startande (kan alltså i princip bli 3 placerade när det är 3 startande).

okej, då fattar ja, tack alla!

Liknande trådar

Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
230
Senast: MattiZ
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 145
Senast: Lady_S
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 665
Senast: Mirtai
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka