Anti- glidpad!

L

Linn_89

Min ridlärare har köpte en mycket smart grej till sin häst (som ridskolan har fått låna ett anatl ggr) en antiglidpad!
Den ser ut som en stor vit vojlock, med lite teddyfoder vid manken. Man lägger den under schbraket/vojlocken.

Den är enormt bra för hästar vars sadel åker fram (fungerar säkert bra även med sadlar som åker bak), när man rider! Den är dessutom tunn, inte någon tung eller stor grej
som försämrar sadelns passform.
Är jag efter med det här? Är det vanligt, eller en rätt ny smart grej?? :confused:

Jag tycker i a f att den är väldigt bra! Den är rätt dyr, gick väl på si så där 800 eller nåt sånt...Men för de hästar som behöver den är den definitivt värd det! :)
 
Jag har en liknande för att sadeln inte ska glida bakåt på en av mina hästar. Funkar superbra!
 

Liknande trådar

Ridning Hej på er! 🙂 2017 sålde jag min hopphäst, sen dess har jag ridit en enda gång och det var i början av 2018 och då endast i skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 470
Senast: Halcyon
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 170
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 102
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp