Antidepp till autister, finns det något som funkar?

förvirrad

Trådstartare
Nu har jag läst i många trådar här, via andra forum och pratat med en del autister i verkliga livet. En sak som slagit mig är att jag inte är ensam om att antidepp inte fungerar.
Det jag funderar på finns det någon autist som fått antidepp att fungera? Är en autist depression ens samma sak som en NT depression rent kemiskt i hjärnan?

Nu har jag läst i många trådar här, via andra forum och pratat med en del autister i verkliga livet. En sak som slagit mig är att jag inte är ensam om att antidepp inte fungerar.
Det jag funderar på finns det någon autist som fått antidepp att fungera? Är en autist depression ens samma sak som en NT depression rent kemiskt i hjärnan?
Brintellix fungerade jättebra för mig.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 293
Senast: sardellen
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 646
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 771
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 226
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka