Antiglid/Antislip padd

bollen__

Trådstartare
Sökte runt lite här på forumet, och i några trådar såg jag att trådskaparen fått som tips att använda sånt där antiglid man har under mattor!
Är det någon som testat detta, och fungerar det? Kan det skada hästen?
Köpte nämligen såna idag, till mattorna då. Men har ju en bit över som är tillräckligt stor, och har inte skickat efter antiglid padden än då jag funderar på vad jag ska ha för nån..
Så tänkte höra om detta fungerar för då kan jag ju ha det så länge! Om det inte kan skada hästen på något sätt förstås!

Sv: Antiglid/Antislip padd

För mig fungerade det tillfredsställande. Speciellt i jämförelse med andra antiglid. Sadeln gled fortf lite, lite med underlägget men det var stor skillnad mot utan. Och nej, inte skadade det hästen heller.

Oj, tack för detta tips. Är själv på g att köpa en antiglid padd, men nu kanske man kan spara några kronor.

Oki, då är det kanske värt ett försök alltså. Man kan ju spara in några kronor om det fungerar. Men hur stor tycker du att den bör vara? Lika lång som sadeln?

Min var mindre än så då jag använde en färdigskuren matta som var ämnad att ligga i badkaret egentligen. Vet inte riktigt vad den kan hålla för mått men den var kortare än sadeln (sen klippte jag ut en bit framtill så att den kunde falla ner på sidan om manken).

Däremot var den längre på andra hållet så den gick ner en bit på sidan av ryggen, gissningsvis halva kåpans längd (eller lite mindre) ungefär.

Om resultatet hade blivit ännu bättre eller sämre med annan längd vet jag däremot inte. Det fungerade som sagt väldigt bra i förhållande till pengarna så jag var så nöjd med det.

(nu behöver jag den däremot inte längre sedan jag skaffade en pad som fixade grundproblemet -för vid kring manken/framtill, men den hjälpte bra fram tills att jag fick tag på nya paden)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 689
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 872
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 068
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka