Antika föremål.

Peppe_B

Trådstartare
Jag har några antika föremål som jag undrar har något värde eller intresse för i dagens läge.

Det första är ett par trots allt fina vagnslycktor där ljuskällan är stearinljus.

0e64075d.jpg

Det andra är två stycken varmvattenbehållare i koppar för vedspis.

DSC05700.jpg

Har någon förslag på var dessa möjligen kan värderas eller vart det passar att sälja dessa föremål.
All information mottages med tacksamhet.

Sv: Antika föremål.

Vagnslyktor brukar ligga på ca 1500kr och uppåt beroende på skick och ålder, per styck då.

Kopparkärl för varmvatten hamnar på några hundralappar enbart dessvärre, detta då det är så som har vedspisar idag och således är det ett svårplacerat föremål.

Vill man ha saker exakt värderat så vänder man sig lämpligen till auktionsverket på sin ort. :) Annars kan man söka runt på internetauktioner och se vad motsvarande föremål kostar där.

Liknande trådar

Relationer Vilken konstig rubrik det blev men jag ska försöka tydliggöra och hjälpligt sammanfatta! Jag ber ödmjukast om er uthållighet i det här...
Svar
9
· Visningar
1 554
Senast: Björk
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
9 107
F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
2 089
Senast: vanimelde
·
B
Hästmänniskan Ponera följande scenario: Du lämnar ut en häst på foder med påskrivet standardavtal. Det är en prova på innan köp affär där hästen ska... 11 12 13
Svar
243
· Visningar
40 101
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S