äntligen!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare glasss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 133
G

glasss

nu har jag äntligen fått mig en ny hjälm, en JW :love: men jag börjar bli lite orolig när jag läser här på buke, den hjälmen jag köpte iadg sitter helt perfekt och hon i affären sa att jag skulle ha den och inte en mindre storlek, men vad jag har hört så ska man helst köpa en mindre storlek. har jag gjort ett dumt köp? :crazy:

Sv: äntligen!

Du får helt enkelt hoppas. :laugh:
Till mig sa dom att det skulle spänna lite i huvudet när man har den på, för att den krymper ca. en halv storlek.
Du har inget kvitto kvar så du kan prova en mindre storlek?

Jag tycker folk skriver en del skit här inne. Den kan eventuellt bli ½ storlek större. Så länge du inte har något som gör så det hela tiden tar emot mycket så kommer den inte töja sig mycket.
Blir den något för lös kan man köpa skummgummi och sätta in.

Sorbe Sv: äntligen!

--------------------------------------------------------------------------------
Jag tycker folk skriver en del skit här inne. Den kan eventuellt bli ½ storlek större. Så länge du inte har något som gör så det hela tiden tar emot mycket så kommer den inte töja sig mycket.
Blir den något för lös kan man köpa skummgummi och sätta in.

Syftar du på mig? :crazy:

Nej, rent allmänt att folk påstår att hjälmen har blivit två storlekar större och att man bör ta en storlek mindre på hjälmen för att de blir så stora. När man köper en hjälm ska den kännas bra från början, det är inga stövlar man ska gå in i som ska sitta snortajt från början.

Okej. Men det är ju bra att dom där inläggen finns om hjälmen skulle bli för stor. :laugh:

okej, då bör jag inte känna mig helt osäker då. Jag har ju kvittot kvar, men lapparna som satt på hjälmen har jag tagit bort osv.

Men jag lyssnar på dig sorbe det lät bra det du sa, då kännes det inte helt bortkastat iallafall.Och tack ni andra också. :)

Min satt perfekt utan att spänna någonstans när jag köpte den och den har inte töjt sig det minsta.

Min JW har inte töjt sig alls. Har haft den i ca 6 år. Alla mina GPAhjälmar, Titium, Speed Air och Highlite har däremot töjt sig en hel del.

kl

Nu blir jag också lite orolig :crazy:
Jag provade en JW och den satt lite tight men den gjorde inte ont.
Men jag hade tänkt att den skulle töja sig en halv storlek, men nu är det så många som säger att den inte gör det?
Jag vill gärna ha håret i under hjälmen eftersom jag tycker att mitt hår blir så fult i en tofs under hjälmen (:o)
Jag tänkte beställa 59 som är min vanliga storlek, ska jag det?

Men min har nog ökat två stl... Den är iofs insvettad och sliten...
Skumgummit existerar inte längre... Jag har dessutom lånat ut den till en med lite för stort huvud...
Jag köpte en stl mindre i min nya faktiskt... Men då är den ju fortfarande inte för liten på huvudet nu iofs.
Såg att ngn senare i tråden skrev att GPA:n blir större... det hoppas jag också att min blir men det verkar inte så... Jag har nog helt enkelt inte rätt huvudform för den hjälmen...

Jag köpte en i min vanliga storlek (56) och den var lite tajt men dom på skara sa att den skulle töja sig lite så den blir perfekt sa dom.

Jag har blivit helt sjukt kär i JW hjälmarna :love: men jag gillar också GPA speed air. Kan inte bestäma vilken jag ska köpa (när jag får råd) :p Men vilken är bäst och bekvämast?

Tacksam för lite tips! :rofl:

Jag har blivit helt sjukt kär i JW hjälmarna , men även GPA speed Air. :love: Har inte testat någon utav dom. Vilken är bäst och bekvämast?

Tacksam för Tips! :rofl:

Men om jag får kapa tråden lite, och fråga er som har hjälmarna, hur många av era har blivit urblekta ? Och hur mycket behövs det för att dom blir det?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 594
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 464
Senast: Sassy
·
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
397
Senast: Breen
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 412
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025