T
TaylorSwift
Hej! Jag har en halvblodsvalack som jag tränar och tävlar hoppning och dressyr med, han har bra kondition och är ganska bra musklad men jag vill att han ska få mer naturlig bärighet i dressyren och kom på att jag hört att hästarna får bättre spänst av galoppträning.
Och vilka vet bättre om inte ni inne på galopp?
Jag vill också veta lite mer hur man ska gå tillväga, vad ska jag ligga i för tempo? ska jag arbeta hästen under mig eller ska jag bara följa med och låta honom sträcka ut? hur långa sträckor till att börja med? Under en "galoppträning" travar man mkt då också eller är det lång framskrittning och sedan galopp? Har ju hört så mkt om att traven mest sliter på hästen i skogen och min häst blir mjukast i dressyren om han får skritta och sen galoppera och efter det börja med travarbetet.
Någon som har lust att lägga ihop ett litet träningsschema för mig?
Eller mina teorier kanske inte alls stämmer?
Skulle vara väldigt tacksam om jag fick lite hjälp
Och vilka vet bättre om inte ni inne på galopp?
Jag vill också veta lite mer hur man ska gå tillväga, vad ska jag ligga i för tempo? ska jag arbeta hästen under mig eller ska jag bara följa med och låta honom sträcka ut? hur långa sträckor till att börja med? Under en "galoppträning" travar man mkt då också eller är det lång framskrittning och sedan galopp? Har ju hört så mkt om att traven mest sliter på hästen i skogen och min häst blir mjukast i dressyren om han får skritta och sen galoppera och efter det börja med travarbetet.
Någon som har lust att lägga ihop ett litet träningsschema för mig?
Eller mina teorier kanske inte alls stämmer?
Skulle vara väldigt tacksam om jag fick lite hjälp