Äppelcidervinäger

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare feliand
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 247
F

feliand

Varför ger man det?
Och hur mycket ska en häst på 155-165 cm ha av det resp. en shettis på ca. 100 cm?

Sv: Äppelcidervinäger

Det är nyttigt och utrensande. :)
Mitt halvblod på 167cm får 1dl om dagen delat på två mål.

Det är nyttigt och utrensande. :)
Mitt halvblod på 167cm får 1dl om dagen delat på två mål.

Okej, så det är bra att ge även om man inte har "en speciell anledning" ? Hittade mycket billigt, 5 liter för 98:-, så man undrar ju vad det kan vara till när det ändå är så pass billigt;)

Nyttigt syftar jag på den fina pälsen dom får och bättre hovar tkr jag. Sen att det har en utrensande effekt på dåliga ämnen/slagg i hästen (genom snor/huden/kiss/bajs sa en "örttant"). Men det vet jag inte hur mkt det egentligen fungerar.. Men jag tycker då att det gör gott. Sen till en häst som har magsår vet jag inte. Men min häst mår då bättre av äppelcidervinäger och en i stallet har fått det i flera år och hon har jättefin päls och super hovar och har alltid haft sen de började (eller ja, ett tag efter de började).

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
647
Foder & Strö Vi har Himalayasaltsten och den lossnar ju från snöret till slut. Då har vi en sån liggande saltstenshållsre där jag lägger bitarna. Nu...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: Ninnurur
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka