Appropå HD

Gnist

Trådstartare
:mad: :eek: :mad: :eek: :mad: :eek:

18 avkommor - 18 avelsspärrar

Katastrof.jpg

Undrar hur en sådan människa tänker och vad som motiverar aveln och vem tusan köper valparna??

Idioter finns det gott om, helt klart!

Sv: Appropå HD

Ah, okay..

Jag håller med dig: Idioter finns det gott om. Har dock aldrig sett sådant som du visade nu, men så håller jag inte på med hundar som hd-testas heller...

Hundarna som är HD-belastade får ingen spärr tyvärr. Det är avkommor till HD-belastade hundar som får avelsspärr på sig.

"Uppfödaren" har alltså parat sin tik med 2 olika HD-belastade hanhundar :eek: :crazy: :eek:

Hundarna som är HD-belastade får ingen spärr tyvärr. Det är avkommor till HD-belastade hundar som får avelsspärr på sig.

"Uppfödaren" har alltså parat sin tik med 2 olika HD-belastade hanhundar :eek: :crazy: :eek:

Nu undrar jag,dom här han hundarna som hon/han parat med är inte dom HD kollade då?Man häpnar!

Jo, hanhundarna är röntgade.. En 2 ggr till och med med C båda gångerna och den andra hanen röntgades halvvägs in i dräktigheten ungefär och hade D på sina höfter. Ingen av hanarna är heller minsta lilla meriterad inom något.

Reglerna för jämthund i fråga om just detta är enkla:

*Avla inte på HD-belastade djur
*Röntga innan parning

ingen röntgen alls gjord = ingen registrering av valparna. Men som sagt; Idioter finns överallt. Tyvärr på hundarnas bekostnad :(

Ja,jag tänkte just det,synd på hundarna och synd om folk som köper dessa valpar.

En av valpköparna har tänkt sig avla på sin tik fick jag höra och det var så jag upptäckte detta horribla avelsresultat :mad: :crazy:

Tänker hon/han fortfarande göra det?

Personen i fråga var som jag förstod det helt medveten om att valparna inte skulle bli registrerade och som jag fattar det hela, så håller inte tiken själv ens för jakt 2 dagar på raken eftersom hon då får ont i höfterna :cry: Givetvis är den tilltänkta mamman till dessa blivande blandraser INTE röntgad själv :grin: :mad:

Usch, jag blir så förbannad på sådant där :mad:

Jag känner alltså inte personligen personen som ska para!!

Senast ändrad:

Personen i fråga var som jag förstod det helt medveten om att valparna inte skulle bli registrerade och som jag fattar det hela, så håller inte tiken själv ens för jakt 2 dagar på raken eftersom hon då får ont i höfterna :cry: Givetvis är den tilltänkta mamman till dessa blivande blandraser röntgad själv :grin: :mad:

Usch, jag blir så förbannad på sådant där :mad:

Jag känner alltså inte personligen personen som ska para!!

Ja,vad ska man säga?
Jag blir så ledsen när jag får höra sån,t här.
Synd om dom uppfödarna som seriöst försöker att få friska hundar.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 243
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 938
Senast: Dentaku
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 375
Senast: Myrten
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka