Apropå Blandraser........

pippilotta

Trådstartare
Vet en person som avlar valpar hej vilt med sin blandrastik Pudel/Papillon, hon paras varje gång med en Dvärgpinscher och tar 5.500 kr för valparna, är det verkligen en bra blandning?????
Oh, nej, jag skall absolut inte ha någon .

Sv: Apropå Blandraser........

Är det för ekonomisk vinning? eller vad är syftet med aveln...?
Jag vet inte om det är. en bra blandning... jag är lite tveksam till det där med avel hitt som tätt mellan raser..
Jag kan inte så mycket om de benämnda raserna så jag ska kanske inte utala mig i frågan...

Är det för ekonomisk vinning? eller vad är syftet med aveln...?
Jag vet inte om det är. en bra blandning... jag är lite tveksam till det där med avel hitt som tätt mellan raser..
Jag kan inte så mycket om de benämnda raserna så jag ska kanske inte utala mig i frågan...

Enbart för pengarna tyvärr :mad:

Ingen aning. Men har märkt att det verkar mer accepterat att korsa småhundar lite hur som helst än större raser.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 633
Senast: Dentaku
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 545
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka