Är det inte dags för nya TR snart?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare shampiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 371
S

shampiz

Jag tycker det börjar bli lite jobbigt med att hålla reda på alla ändringar som blivit i TR sedan senaste upplagan. De flesta är ju flera år gamla. På Globen så frågade jag svenska ridsportförbundet när det skulle komma ny TR. Inget som var planerat ännu var svaret.

Då jag har tappat bort några av mina TR och skulle behöva beställa nya, så känns det inget kul att betala 120 kr per styck när dom är flera år gamla och man ska behöva komplettera med en massa ändringar.

Med tanke på alla ändingar som sker så borde man komma ut med nya kompletta varje år eller åtminstone varannat år. Vad har ni för synpunkter? Skulle ni köpa nya TR om det kom ut nya varje eller varannat år, eller tycker ni at det är ok att ha TR som är 4 år gamla där man kompletterar med massor av tillägg varje år?

Min man är domare i Baseboll och där ger man ut en ny regelbok varje år, och dom har inte ens hälften så många regeländringar per år som inom ridsporten.

Sv: Är det inte dags för nya TR snart?

Lite rörigt är det förstås. Jag har dock hört att nya TR ska komma ut för 2007, budet är dels början av året och dels april. Vill minnas att det var lite vagt.

Hoppas att det stämmer. Men jag tycker det verkar konstigt att dom som jobbade på förbundet inte kände till det då.

Jag tycker att Sverige kan göra som Danmark, lägg ut TR på nätet!

Kommer förmodligen aldrig att hända då det innebär en stor inkomstförlust för ridsportförbundet..... Men man tycker ju att dom åtminstonde kunde införa ett lösbladssystem så man bara behöver köpa enstaka blad vid ändringar....

Att man hade som en ringpärm istället med alla blad vore ju nåt, så man inte har massa lösa blad utan bara byter ut.

Nu har jag läst ändringarna men vad betyder eg detta???

”H” Sammanslagningar av
avdelningarna får inte göras.
Alla ekipage har rätt att starta
i avdelning B. Häst som
tidigare under
tävlingen/meetinget startat i
avd B får inte starta i avd A.

Får man nu starta med äldre häst i avd B?????

kan det inte vara så så att själva ändringen är bara en del av ett helt stycke, tex om unghästekipage eller nåt?
annars verkar det väldigt skumt :crazy:

kan det inte vara så så att själva ändringen är bara en del av ett helt stycke, tex om unghästekipage eller nåt?
annars verkar det väldigt skumt :crazy:

Ingen skulle bli gladare än jag om det var så att alla hästar fick starta avd B. Har ju ett fullblod som kommer från banan precis och han är 7år och har aldrig i hela sitt liv varit på ngt annat än banan. Han är ju i princip som en unghäst.

Nej men det är betydligt dyrare att rida avd A och dessutom så har man ju en omhoppning så det blir många språng.

För man vill ju vara felfri trots allt, även om tiden inte betyder så mkt på en orutinerad häst så spelar det ju roll om den är felfri om man skall sälja den ;)

Nej men det är betydligt dyrare att rida avd A och dessutom så har man ju en omhoppning så det blir många språng.

För man vill ju vara felfri trots allt, även om tiden inte betyder så mkt på en orutinerad häst så spelar det ju roll om den är felfri om man skall sälja den ;)
ja, det är självklart sant, jag förstår dig helt.

Speciellt förvirrande är det ju för de tävlingsryttare som tillkommer varje år.
Jag tar Grönt kort om några veckor och irriterar mig över att behöva lära mig TR
och sedan hitta alla ändringar och lära mig dem också.
Inte för att det är speciellt jättemycket, men det är förvirrande ;)

man måste ju inte lära sig hela TR iofs, det räcker med att man lär sig använda det.

TR III kommer i nytryck 2008 inte i år.

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 297
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 036
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 070
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 859
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur