Är det normalt.....

pippilotta

Trådstartare
att en tik fortfarande har blödningar 10 veckor efter att hon fått valpar?

Tiken är pigg och glad, äter och dricker som hon skall, ägarna har pratat med en veterinär som säger att dom skall avvakta en vecka till och jag tycker att dom skall kontakta en annan veterinär för jag tycker inte att det verkar normalt att hon fortfarande blöder.

men , men det kanske är så med en del tikar.......

Sv: Är det normalt.....

Så många uppfödare här på buke och ingen som kan säga om det är normalt för en tik att blöda så länge :mad:

Jag har ingen aning om hur länge de brukar blöda :confused: , men det låter inte normalt. Jag skulle kolla med en annan vet. för att vara på den säkra sidan.

att en tik fortfarande har blödningar 10 veckor efter att hon fått valpar?

Tiken är pigg och glad, äter och dricker som hon skall, ägarna har pratat med en veterinär som säger att dom skall avvakta en vecka till och jag tycker att dom skall kontakta en annan veterinär för jag tycker inte att det verkar normalt att hon fortfarande blöder.

men , men det kanske är så med en del tikar.......

Nja, normalt är det inte men det förekommer. Så länge tiken mår bra och inte blöder mycket vill man försöka vänta på att livmodern självläker.

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 067
Senast: Sel
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
557
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Vilken hundras?