är det okej att ha knoppar....

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Pontiac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 963
P

Pontiac

på en klubbtävling? vad tycker ni? ser det för "fint" ut?

Tacksam för svar! :rofl:

Sv: är det okej att ha knoppar....

Självklart kan du ha knoppar på klubbtävling. Gör ju inget om hästen är fin, dessutom är det ju bara bra att få öva sig på att knoppa :banana:
(på vissa klubbtävlingar kan det vara så att man ska knoppa)

ska kanske tillägga att det är en klubb hopptävling.

Jag har det typ alltid eller hade :( har nyss sålt min b-ponny :'( jag blev för stor men har nu en arab med lång man som jag inte vill klippa på uts. ska dom typ ha lång man.. Men jag tycker annars det är SKIT SNYGGT med knoppar på tävlingar min b-ponny vann sötaste ponny på en klubbtävling för han var den ende som hade knoppar :)

om du vill ha knoppar, ska du ha knoppar ;)

Jag tycker du ska ha det. Ser finast ut så. :)

man kan kanske variera lite. ibland kan man ju ha knoppar på tävling, o ibland har man bara manen som den är.

tack för alla svar!

jag tycker att det beror på lite vad du har på dig på kroppen. Om du har kanske ett vitt schabrak, vita ridbyxor stövlar och kavaj och plastrong och hela köret och sen knoppar hästen så kan jag tycka att det kanske är lite mycket för en klubbtävling. Men om du har kanske vita byxor, nån klubbjacka eller likannde, vitt schabrak och knoppar då tycker jag mer att det är okej.

Men självklart ska du inte bry dig om vad vi här på buke säger! gör det som känns bra och som du känner dig bekväm med och så kommer det gå bra när du rider !

Det är finast med knoppar tycker jag och det passar utmärkt även på klubbtävling. Det blir roligare om allt är snyggt och prydligt tycker jag :) Jag har alltid kavaj, stövlar, vita ridbyxor och finaste hjälmen..

jaa för fasen, det är ju jätte skoj att få klä upp sig o hästen! :bump:

Nej absolut inte, det är stilrent utan att överdriva, spelar ingen roll på vilken nivå du tävlar på.

Vill du knoppa så gör det:D
Men nu knoppar jag aldrig knasfian när vi hoppar för man kan behöva ta mantag ibland för att hon inte ska hoppa en ur sadeln ;)

ska man bara fläta dagen innan tävlingen, eller kan man knoppa också? blir dom förstörda då? är det någon som har något tips på att knopparna/flätorna inte ska bli smutsiga under natten om hästen står i torv??

Om hästen ligger ned med huvud/hals på natten kan knopparna ha antagit en annan form än den du vill ha.

Jag föredrar att fläta dagen innan och knoppa innan avresa. Eller fläta och knoppa innan man åker. Det beror ju lite på hur mycket tid man har. Ibland kan det vara att föredra att sova en kvart extra.....

jag skulle bara fläta innan, knoppa på morgonen.
Det finns ju rliga halsgrejjer du kan ha på hästen för att flätorna inte ska bli förstörda, men det är väl lite överdrivet inför en klubbis kanske ;)

min ponny gick utmärkt att knoppa kvällen innan,han var lika fin på morgonen ha ha

jaa det är väl jätte-fint om du har knoppar på din häst:D

Personligen knoppar jag inte till klubbhoppningar, men ser definitivt inget fel i att göra det. Vill du gärna knoppa så gör du det! :)

Tycker du det är fint så:
Knoppar. Definitivt knoppar. :)

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*... 2
Svar
22
· Visningar
2 695
Senast: Murray
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
665
Senast: Blyger
·
Hundträning Utgå från ett scenario där ni har en kastrerad tik och en tik som är i höglöp (eller två tikar som inte löper samtidigt, vilket jag dock...
Svar
7
· Visningar
436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka