Arab-Paint

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Arapaloosa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 184
A

Arapaloosa

Satt o läste senaste numret av Horse & Rider och där fanns ett antal korsning arab-paint. Helt underbara hästar :love: . Är det någon här som har erfarenheten av dessa två raser korsade?

Jag älskar araber och få dessa underbara hästar med färg o massa. Mums... :angel:

//E

Sv: Arab-Paint

Mina erfarenheter är bara bra, trevliga vackra hästar som förenar arabens ädelhet och grace med paintens psyke, färg och massa. Men det kan ju säkert finnas de ex som förenar de negativa sidorna hos varje ras (hu!). Jag förespråkar oftast renrasig avel men ska man korsa tror jag att detta är en bra kombination, såklart beroende på vad man vill uppnå...
I övrigt är jag också en fan av både araber och paint (o quarter), kan ju va därför jag kan med mixen...

Satt o läste senaste numret av Horse & Rider och där fanns ett antal korsning arab-paint. Helt underbara hästar :love: . Är det någon här som har erfarenheten av dessa två raser korsade?

Jag älskar araber och få dessa underbara hästar med färg o massa. Mums... :angel:

//E
Jag har fött upp några såna korsningar, efter Equinox LB, Sure Black LB, och Vic Tim Rocket. Alla har blivit trevliga westernhästar, en unghingst (e Equinox LB-AmaalyOX) fick betäcka några ston och det blev trevliga lättsålda avkommor, med arabens elegans och paintens trevliga och coola temperament.:banana::banana::banana:

Senast ändrad:

Det finns en egen ras i USA: Pintabians slå på google. Det finns hur många som helst där.

madde++++

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 342
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 389
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 843
Senast: julgrisen
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 561
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31