Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

lulski

Trådstartare
Jag spånar lite kring att eventuellt betäcka mitt arabsto i sommar och vill gärna ha tips på vilka arabhingstar som finns och kommer finnas i Sverige säsongen 2014. Kraven som finns är att hingsten ska ha presterat något vettigt inom galopp eller distans. Den får gärna ha ryska linjer men det är inget krav. Stammen på stoet är Pamir-Nadjah/Mamluk.

Sokrates (om han är tillgänglig) vet jag redan om. Lill Sham är för nära släkt. Utöver det är alla förslag välkomna :)
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Jag har en fin liten 5 månaders pojke e. Portmer. Det är en mycket trevlig unge både exteriört och mentalt, det lilla man nu kan se på en så liten en.
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Tack! Antecknar Portmer på min lista :)
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Croix de Guerre GB e. Sky Crusader GB u. Someone Special GB, han har gått 160 km och står i Malmköping.
Sokrates e. Elcatero u. Besma, har gått 160 km och finns på semin.
Ingela
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Wadim har avkommor i show, galopp o distans.
Har en son Gwarant som går distans.

Pribot har ryska o franska linjer.
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Det här tycker jag var en riktigt kul och intressant tråd, får man se och höra lite vilka hingstar som presterat :) Wadim tycker jag om, han e läcker :)
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Wadim är ju pappa till min nuvarande pålle så jag får lägga en partisk röst där också, hehe.
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Tack för alla tips! Fortsätt gärna spruta ur er förslag om ni kommer på några fler :)
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Ullstorp Arabians har ju UA Axzel som har gått galopp.
Sen har vi ju El Waldo, men jag är osäker på var han finns nu .... Är han i Sverige?
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Tack! Det fyller på lite på min lista :)
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Kom på; Katarina Törngård har ju Plagiat, och Shah Habib. Plus Elcatero förstås, om han fortfarande betäcker, vilket jag betvivlar ...
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Bimaal som ju är en topp-prestationshingst inom dressyr har ju faktiskt gjort två säsonger på galoppen också, med segrar och placeringar.

Är det en distanshäst du vill göra?
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

OM jag ska betäcka mitt sto så är i alla fall tanken att jag ska behålla fölet själv sen. Tanken är nog främst inriktning på distans men jag skulle vilja att den platsade på galoppbanan åtminstone i teorin även om den aldrig kanske kommer dit. Sen har jag ju mina preferenser om hur jag vill att en arab ska se ut också så en del kommer nog falla för repet pga det även om de säkert är mycket bra hingstar. Inget är hugget i sten och det är många om och men innan det är helt klart om hon ska betäckas över huvudtaget. :)
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

El Waldo är en riktigt fin hingst med hur mycket prestation i stammen som helst.
Jag kan inte hitta några registrerade avkommor på honom, någon som vet varför? för han lever väl fortfarande?
Ingela
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

Ja, jag funderade också över El Waldo, om han är i Sverige, om han används i avel ....
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

El Waldo finns i Skåne hos Limelight Arabians, Monika Eicker.
Finns på annons för leasing på FB 2014.
Han har haft licens något år men tydligen ville ingen använda honom? Ägaren har fått en avkomma som bara blev några månader gammal.
 
Sv: Arabhingst med prestation (främst inom galopp och distans)

El Wodkine, Waldos helbror finns på fryst också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp