Arbetslös

Asus

Trådstartare
Hur gör man för att inte tappa modet helt som arbetslös? Jag har varit arbetslös nu i 7 månader. Och ju längre tiden går desto mer deppig blir jag. Jag har oerhört lätt att bli jätte passiv vända på dygnet och helt tappa rutiner. I början tyckte jag att det var ganska lätt att komma upp på morgonen och ha en agenda, men ju längre tiden går desto sämre självförtroende får jag och känner att jag aldrig kommer få ett arbete som passar mig. För saken är den att jag har ett funktionshinder som gör att jag behöver stöd i att hitta ett arbete som passar mig utifrån mina förutsättningar och får hjälp av en särskild handläggare på arbetsförmedlingen. Hon hade ett jobb på gång till mig som lät hur bra som helst, sen fick jag reda på för ett par dagar sedan att arbetsgivaren gått vidare med en annan person istället. Totalt nertryckt i skorna igen...

Jag har inte jätte många vänner heller.. och dom arbetar och har inte särskilt mycket tid över heller. Jag har en kille men han arbetar ju också heltid och är borta mycket. Att försöka komma upp på morgonen är sjukt svårt att motivera sig till,varför ska jag gå upp i tid när jag inte har någon tid att passa eller något som jag behöver göra?

Inget kommer ju bli bättre av att hålla på så här, men jag vette katten hur jag skall motivera mig själv. Mörkt är det ute också, och kommer jag upp sent så har solen i princip gått ner redan.

Jag mår bra av att ha ett arbete och en rutin, så detta tar hårt på mig alltså. O_o:meh::(

Att vara arbetslös är ett aber! Det ligger så mkt värde i att ha ett arbete, att vara delaktig i samhället som det är lätt att glömma när man väl har ett.

Saker som hjälper är att ha ett intresse. Vad gillar du?

Jag vet flera både långtidsarbetslösa och funktionsnedsatta som fått jobb det senaste halvåret. De trodde också att det var kört, men har sedan hittat jättebra jobb.

Nyckeln har varit att få chansen genom de stöd som erbjuds, dvs i form av lägre kostnader för företaget.

Det finns chanser! Leta aktivt.

Hur gör man för att inte tappa modet helt som arbetslös? Jag har varit arbetslös nu i 7 månader. Och ju längre tiden går desto mer deppig blir jag. Jag har oerhört lätt att bli jätte passiv vända på dygnet och helt tappa rutiner. I början tyckte jag att det var ganska lätt att komma upp på morgonen och ha en agenda, men ju längre tiden går desto sämre självförtroende får jag och känner att jag aldrig kommer få ett arbete som passar mig. För saken är den att jag har ett funktionshinder som gör att jag behöver stöd i att hitta ett arbete som passar mig utifrån mina förutsättningar och får hjälp av en särskild handläggare på arbetsförmedlingen. Hon hade ett jobb på gång till mig som lät hur bra som helst, sen fick jag reda på för ett par dagar sedan att arbetsgivaren gått vidare med en annan person istället. Totalt nertryckt i skorna igen...

Jag har inte jätte många vänner heller.. och dom arbetar och har inte särskilt mycket tid över heller. Jag har en kille men han arbetar ju också heltid och är borta mycket. Att försöka komma upp på morgonen är sjukt svårt att motivera sig till,varför ska jag gå upp i tid när jag inte har någon tid att passa eller något som jag behöver göra?

Inget kommer ju bli bättre av att hålla på så här, men jag vette katten hur jag skall motivera mig själv. Mörkt är det ute också, och kommer jag upp sent så har solen i princip gått ner redan.

Jag mår bra av att ha ett arbete och en rutin, så detta tar hårt på mig alltså. O_o:meh::(
Man får engagera sig i andra saker tex kan man hjälpa till på röda korset eller Erikshjälpens affärer eller vara läxhjälp. Det finns stickkafeer eller du kanska kan passa någons hund på dagen eller ge den en lunch promenad. Jag tror man får hitta sätt att aktivera sig utanför arbetet. Det är trötslöst att söka jobb så därför är det bra att kompletera med något där man känner att man är behövd och man kan vara lite social.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
763
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 211
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 238
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 342
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka