Hur gör man för att inte tappa modet helt som arbetslös? Jag har varit arbetslös nu i 7 månader. Och ju längre tiden går desto mer deppig blir jag. Jag har oerhört lätt att bli jätte passiv vända på dygnet och helt tappa rutiner. I början tyckte jag att det var ganska lätt att komma upp på morgonen och ha en agenda, men ju längre tiden går desto sämre självförtroende får jag och känner att jag aldrig kommer få ett arbete som passar mig. För saken är den att jag har ett funktionshinder som gör att jag behöver stöd i att hitta ett arbete som passar mig utifrån mina förutsättningar och får hjälp av en särskild handläggare på arbetsförmedlingen. Hon hade ett jobb på gång till mig som lät hur bra som helst, sen fick jag reda på för ett par dagar sedan att arbetsgivaren gått vidare med en annan person istället. Totalt nertryckt i skorna igen...
Jag har inte jätte många vänner heller.. och dom arbetar och har inte särskilt mycket tid över heller. Jag har en kille men han arbetar ju också heltid och är borta mycket. Att försöka komma upp på morgonen är sjukt svårt att motivera sig till,varför ska jag gå upp i tid när jag inte har någon tid att passa eller något som jag behöver göra?
Inget kommer ju bli bättre av att hålla på så här, men jag vette katten hur jag skall motivera mig själv. Mörkt är det ute också, och kommer jag upp sent så har solen i princip gått ner redan.
Jag mår bra av att ha ett arbete och en rutin, så detta tar hårt på mig alltså.

Jag har inte jätte många vänner heller.. och dom arbetar och har inte särskilt mycket tid över heller. Jag har en kille men han arbetar ju också heltid och är borta mycket. Att försöka komma upp på morgonen är sjukt svårt att motivera sig till,varför ska jag gå upp i tid när jag inte har någon tid att passa eller något som jag behöver göra?
Inget kommer ju bli bättre av att hålla på så här, men jag vette katten hur jag skall motivera mig själv. Mörkt är det ute också, och kommer jag upp sent så har solen i princip gått ner redan.
Jag mår bra av att ha ett arbete och en rutin, så detta tar hårt på mig alltså.