Artros-vilken sort ska jag ha?

Skogstroll

Trådstartare
Hunden fick Glyco Flex av veterinären,som verkar jättebra,men väldigt dyrt.Vilket preparat är BÄST? Och prisvärt? Aktiv Hund? Vill inte köpa storpack hästpulver på granngården,utan vill ge honom det bästa,men för den sakens skull vill jag inte behöva kasta pengarna i sjön liksom.Jag ska även börja på hunndsim med honom på fredag.Det kommer vi att försöka göra i alla fall två gånger i månaden.Jag har även beställt Litovet till honom,men jag vill även ge glucosamin (så rent det går,med grönläppad mussla osv) Det är ju en riktig djungel därute! Vilka rekommenderar veterinärerna?läkemedelsverket? Vilka är garanterat godkända till hund? Snälla hjälp mig! tack!
 
Sv: Artros-vilken sort ska jag ha?

Eftersom det är en gammal tråd så verkar folk inte vara intresserade riktigt.Tycker inte att jag får några bra råd där riktigt,därför startar jag en ny istället. Stör det dig?
 
Sv: Artros-vilken sort ska jag ha?

Aktiv hund verkar endast innehålla grönläppad mussla medans glyco flex verkar innehålla även andra ämnen eller?
 
Sv: Artros-vilken sort ska jag ha?

Jag blir tokig.Känns som de enda alternativen är aktiv hund,Cosequin,seraquin,glycoFlex. Då verkar Aktiv hund vara billigast,men hur bra är det? Hittar ingen riktig innehållsförteckning tyvärr.
 
Sv: Artros-vilken sort ska jag ha?

Glyko-Fle[ks] (men guuud, måtte tomten komma med ett nytt tangentbord!!!) innehåller grönläppad mussla, glukosamin HCL, MSM och c-witamin.

Aktiw hund innehåller endast grönläppad mussla och dessutom i lite lägre koncentration.

Cosequin innehåller glukosamin HCL och kondroitinsulfat.

Canifle[ks] innehåller glukosamin HCL, MSM, wit C och kondroitinsulfat.

Jag gillar Glyko F´s form och tror dessutom att det är bra att den innehåller både glukosamin HCL och gönläppad mussla.
 
Sv: Artros-vilken sort ska jag ha?

Glyko-Fle[ks] (men guuud, måtte tomten komma med ett nytt tangentbord!!!) innehåller grönläppad mussla, glukosamin HCL, MSM och c-witamin.

QUOTE]

:rofl::rofl::rofl: Alltid ett gott skratt! Jag håller med dig,det får nog baskemig bli Glyco Flex ändå,fast det svider i plånboken.Den verkar oslagbar!
 
Sv: Artros-vilken sort ska jag ha?

*knapplån*
Det enda jag snappat upp om Glucosamin är att det bör ha marint ursprunt. :D
 
Sv: Artros-vilken sort ska jag ha?

Jag går i tankarna att fortsätta med Glyco Flex ett tag för att sedan fasa över till Aktiv Hund och se hur han reagerar.Det är ju BARA grönläppad mussla.Medans Glyco Fle(ks)x :D innehåller Grönläppad mussla,MSM och något annat Glucosamin.Kan hända att han klarar sig på Aktiv Hund under sommarhalvåret? Dags för hundsim på fredag:crazy: Undrar hur fasen jag ska få i min klump i poolen..Han hatar att simma..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 679
Senast: Takire
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Icfafn
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 691
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 841
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp