Aspberger?

S

Shira troj

Min pojke fick som är 8 år fick diagnos Aspberger i dag. Någon som kan hjälpa mig med att förstå mer av det. Kan sos hjälpa mig? Habiliteringen sa inte så mycket och jag kan inte ett dugg om diagnosen. Hjälp:confused:
 
Sv: Aspberger?

Googla autismforum så hittar du en sida med massor av info.
Förresten heter det asperger, inte aspberger. :p
 
Sv: Aspberger?

Det finns bland annat denna förening du kan kontakta: http://www.attention-riks.se/ De har en hjälplinje också har jag för mig
Annars gör som Linda sa och googla. :)

Jag hade kunnat skriva mer, men tyvärr sitter jag med brutna fingrar och försöker skriva. Men att få diagnosen brukar vara något positivt, nu blir det lättare att förstå och hjälpa/stötta. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 207
Senast: Destiny_D
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 198
Senast: Fazeem
·
Katthälsa Min ena kisse fick diagnosen astma som 2-åring och har sen dess behandlats med Flutide via andningskammare. Hon blir 9 i februari och...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: Sonic76
·
Kropp & Själ Jag har en fundering angående diagnos och feldiagnosticering. När jag var runt 12 blev fick jag diagnosen autism samt en ovanlig och...
Svar
15
· Visningar
1 571
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp