Äter på torv ibland..

Ragge_

Trådstartare
Min ponny äter torvet ibland när det är nytt, inte alls mycket utan bara tar lite i munnen sen tuggar och sen börjar hon äta på sitt hö och annan mat.
är det normalt ?
Är det bra ?
Bör man byta till något annat strö ?
Tacksam för svar !!

Sv: Äter på torv ibland..

Det är nog normalt ja.
Mina hästar, (medryttarhästen å resten i samma stall) står på torv, får sitt hö på golvet, dvs på torven...
De äter ibland torv, å det följer ju med torv på höet.

Jag har inte upplevt att det är farligt för hästen, inte ägaren heller, har haft torv så länge hon kan minnas.

Det är ingen fara om din ponny äter torv, och vad jag vet är det ganska vanligt att de äter lite av det.

Min första häst blev överlycklig när jag lagt in en ny bal till henne...åt som bara den :D

hehe..tack för svaren !!
Innan fick hon också höet på "marken" men hon "sparkade" iväg altt över hela boxen sen åt hon knappt ingenting så har ett hönät nu som hon äter ur =) :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 215
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
647
Senast: gulakatten
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
543
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka