Ätliga träd till kanin

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Pretty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 11 935
P

Pretty

Hejsan, jag undrar vad ni brukar ge era kaniner för grenar att gnaga på?? Av vilken sort? Vad är det man ska undvika och går det bra för kaniner att äta Videung?? Tack för svar! :)

Sv: Ätliga träd till kanin

Hejsan, jag undrar vad ni brukar ge era kaniner för grenar att gnaga på?? Av vilken sort? Vad är det man ska undvika och går det bra för kaniner att äta Videung?? Tack för svar! :)

Det borde inte vara någon fara. Sälg o Asp är bra arter i alla fall till hästar och jag har även petat i några i akvariet ibland. Du kan ju ta det lugnt i början så du ser att kaninen tål det.

Klippt från en hemsida, "grenar eller färska löv/knoppar från tex bok, asp, sälg, hassel, lönn, björk eller obesprutade fruktträd. Tallris, granris och enris innehåller mycket näring och är bra att ge på vintern." Idegran vet jag är giftigt.

Jag ger grenar från oxelträd (vår häck), äppelträd och andra fruktträd såsom plommon och päron när de klipps.

När jag hade kanin fick han grenar från äppelträd. Det var mums :)

Min gamla kanin älskade äppelkvistar.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 234
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka