Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt
Jag tror starkt på att motionen gör att det även är lättare att lägga om kosten, huvudet mår trots allt bra av motionen även om det är otroligt segt att komma igång men efteråt så är det värt det.
Fast det ena leder ju till det andra. Att motionera gör att man mår bättre vilket gör att det är lättare att ändra även matvanorna. Nu vet jag att dom i tex Biggest Loser har tränare men dom tränar ju på som sjutton, dom väger ju otroligt mycket och i slutet har ju inte dom fått några förslitningsskador. Dom springer ju maratonlopp i slutet och dom tränar ju upp till 6 timmar per dag från dag 1. Både styrke och motion, och jag vet, dom har ju tränare som står och skriker på dom och det är ju en situation som inte är verklig men ändå.Så om man ska ta en stor livsstilsförändring i taget - vilket anses öka möjligheten att lyckas - bör man alltså först fokusera på "kostintervention".
Dessutom kan man nog utgå ifrån att en person som har behov av att halvera sin vikt är ganska begränsad när det gäller utbudet av motionsformer som kan utföras utan större risk för skador/förslitningar på kroppen. Och vänta med motionen till dess de nya matvanorna är fullt etablerade.
Jag tror starkt på att motionen gör att det även är lättare att lägga om kosten, huvudet mår trots allt bra av motionen även om det är otroligt segt att komma igång men efteråt så är det värt det.