Bukefalos 28 år!

Att hamstra

Sv: Att hamstra

Jag har aldrig varit med om en hamster som sparar sådär långa saker, men rätt så mycket i "bollar" i kinderna.
 
Sv: Att hamstra

De är rätt långa kindpåsarna.
Hade en vintervit vars kindpåse gick i sönder. Fästet längst in lossnade. Fick tyvärr avliva henne. Kindpåsen var avlång och i alla fall runt hälften av hamsterkroppen. Sitter fast på två punkter och däremellan som en expanderbar påse. Som en kondom ungerfär.
Stackars hamstern hade full sjå att försöka stoppa in påsen när jag hittade henne. Verkade inte ha ont utan bara irriterad över att det hon stoppade in trillade ut igen. Har aldrig varit med om liknande innan och hon hade inget i buren mer än sina vanliga fröer så varför den lossade är ett mysterium men jag lärde mig i alla fall hur en kindpåse ser ut och hur den sitter fast.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 575
Senast: Nepenthe
·
Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
610
Senast: Daimstruten
·
Hemmet Har ni någon/några saker som ni så gott som omedvetet hamstrar? Såg en Instagram story från Lisen B-F igår där hon i sin kryddlåda i...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
10 764
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp