Att handla mat och annat från Tyskland

Boj

Trådstartare
För många år sedan handlade jag mat direkt från Tyskland, det kom hem direkt till dörren med bil. Nu funderar jag återigen i de banorna, men hittar inte de ställen jag tidigare handlade ifrån.
Är det någon som handlar online idag, vad handlar ni? Hur är priserna i förhållande till de svenska? Var handlar ni? Ombesörjer företaget transport från dörr till dörr? Kostar det extra, eller ingår det i priset?

Berätta gärna allt, ni som har erfarenheten.:D
Tack på förhand.
 
Sv: Att handla mat och annat från Tyskland

Varför vill du handla mat från Tyskland?

Varför inte handla där du bor och slippa en massa onödiga transporter? Eller söker du specialmat som inte finns?
 
Sv: Att handla mat och annat från Tyskland

Då pga priset, mycket basvaror som inhandlades, kostade en tredjedel mot vad man fick betala i Sverige för samma vara och det inklusive transport. Varför betala 100 spänn för något som man kan få för 35 på ett annat ställe, för mig kallas det konkurrens:D.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 046
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 244
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 892
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 440
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp