Men skulle någon liten villa i området kunna vara ett alternativ? Tänker på tvättmaskinsluddet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst kan vi skaffa tvättmaskin, men min erfarenhet är att tvättstugan är en rätt bra indikator på hur resten av området sköts så att säga.
Visst gav trappuppgångarna som hörde till bostadsrätterna ett bättre intryck, men intrycket var inte att här bor folk "som tar bort torktumlarluddet".
Jag har gått efter intrycket jag får av gårdar, trapphus och när jag fått tillfälle att tjukika på tvättstugorna. Är det rent och välordnat? Arga lappar? Ligger det kvar skräp vid lekplatser och bord osv.Hur går det att se det? Det är ju så otroligt olika från förening till förening. Vissa har städare till trapphus och tvättstuga, folk som kommer och fixar trädgård, vissa gör det själva, vissa har eldsjälar som tycker om att pyssla, någon annan bryr sig inte så mycket. I allt detta har många egen tvättmaskin och det kan ju mycket väl vara så att de som inte har det då verkligen värnar om tvättstugan (även om de inte värnar så mycket om trapphuset)
Men hur det går att se det på en visning eller utefter individuella trappuppgångar förstår jag inte riktigt![]()
Jag har gått efter intrycket jag får av gårdar, trapphus och när jag fått tillfälle att tjukika på tvättstugorna. Är det rent och välordnat? Arga lappar? Ligger det kvar skräp vid lekplatser och bord osv.