Att nätt och jämnt hålla sig över ytan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här kommer nog inte bli ett så värst välformulerat inlägg.

Jag är bara SÅ TRÖTT idag. Jag är trött i huvudet och i kroppen. Jag har sovit till och från nästan hela dagen, men det har såklart inte hjälpt. Lika trött ändå.
Men jag är inte bara den sortens trött. Jag är trött på ALLT också. På att ännu ett år har gått utan att något har hänt. Eller, nu ljuger jag, det är klart att saker har hänt. Men jag sitter på precis samma plats som förra året.
Andra flyttar hemifrån. Skaffar partner, blir sambo. Får fasta jobb. Blir klar med högskole/universitetsutbildning. Flyttar utomlands. Blir med barn. Drar på tre månaders rundresa i Asien. De GÖR saker!
Och vad gör jag?
Jag sitter här. Exakt samma plats som vid den här tiden förra året. Förutom med hästarna, så har ingenting förändrats i mitt liv. Och DET är jag så trött på! Jag vill (behöver) också utvecklas, utmanas och växa. Men sånt händer inte i mitt liv.

Jag känner mest att det spelar ingen roll vad jag gör. Nu har det gått ännu ett år, då jag har kämpat för att hålla huvudet över ytan. Och jag sitter här, levande, fast jag för ett år sedan var rätt säker på att jag skulle ligga ett par meter under jorden vid det här laget. Men betyder det att något egentligen har förbättrats? Jag tror inte det. Jag bara höll mig vid liv ett år till. Till vilken nytta? Ingen aning. Jag gör det för hundarna, och för mamma. Men är det rimligt att begära att jag ska leva mitt liv bara för dem? Eller ja, bara och bara. De är inte bara, hundarna är mina barn. Men är det rimligt att fortsätta, i 10 år eller mer, att bara hålla huvudet över ytan?
 

Nästan så att jag undrar om det är du eller om det är JAG som skrivit inlägget, så känns det här med. Även om hästar för närvarande inte finns i min närvaro, mer än min "andliga enhörning" som finns någonstans vid min sida, sen jag släppte henne fri 2013 :heart.

Vet precis hur du känner och kan bara ge en vänskaplig klapp på axeln och vi får försöka göra något vettigt av den 365 sidor nya årsboken vi har fått till godo.

Kram
 
Nästan så att jag undrar om det är du eller om det är JAG som skrivit inlägget, så känns det här med. Även om hästar för närvarande inte finns i min närvaro, mer än min "andliga enhörning" som finns någonstans vid min sida, sen jag släppte henne fri 2013 :heart.

Vet precis hur du känner och kan bara ge en vänskaplig klapp på axeln och vi får försöka göra något vettigt av den 365 sidor nya årsboken vi har fått till godo.

Kram

Tack, och kram tillbaka!
Frågan är väl bara vad det där vettiga att göra är för något.
 
Mmm... det får visa sig. Jag slog en trippelvolt med skruv härom morgonen när jag smidigt som ett kassaskåp skulle svinga mig ur sängen för att tjusigt jogga in i badrummet för att pudra näsan som det så fint heter.

Jag landade på en av mina höftledsproteser och låg andlöst kvar i tre minuter innan jag vågade känna efter om alla delar satt kvar... Tack och lov gjorde de det... Men jag mår som jag förtjänar och vacklar fram timmarna mellan Alvedon och Voltaren och hoppas jag överlever veckan fram till lördag då jag helt plötsligt bara så där blir ett år äldre... Med andra ord, jag fyller 21.... eller något sånt...
 
Mmm... det får visa sig. Jag slog en trippelvolt med skruv härom morgonen när jag smidigt som ett kassaskåp skulle svinga mig ur sängen för att tjusigt jogga in i badrummet för att pudra näsan som det så fint heter.

Jag landade på en av mina höftledsproteser och låg andlöst kvar i tre minuter innan jag vågade känna efter om alla delar satt kvar... Tack och lov gjorde de det... Men jag mår som jag förtjänar och vacklar fram timmarna mellan Alvedon och Voltaren och hoppas jag överlever veckan fram till lördag då jag helt plötsligt bara så där blir ett år äldre... Med andra ord, jag fyller 21.... eller något sånt...

:D Även den mest smidiga kan ha otur ibland i sina akrobatiska övningar!
Det låter hemskt ont att landa på en höftprotes :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 236
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 756
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp