Att plugga med koncentrationssvårigheter, tips någon?

macbeth

Trådstartare
Min hjärna är kaputt. Jag har jättesvårt att koncentrera mig längre stunder, och när jag väl lyckas blir jag snabbt trött och utmattad. Jag har dessutom guldmedalj i prokrastinering och det kan ta evigheter för mig att sätta igång (inte bara med plugg iofs, gäller i princip allt, men pluggandet blir mest lidande), när jag väl sätter igång får jag oftast ett bra flyt, men blir som sagt snabbt trött (sällan jag orkar hålla igång mer än en timma i sträck), behöver ta en paus, och så var vi där med igångsättningsproblemen igen... Och vissa dagar får jag inget flyt alls, vissa dagar är det mer kaos i hjärnan än vanligt och jag kämpar och kämpar, men kommer ingen vart. Jag har dessutom begränsat med tid iom barn och deltidsjobb, och jag har trötthetsproblematik (utredd av läkare, men ingen lösning hittad) så på kvällarna är jag oftast helt död, ofta behöver jag vila något på dagen också.
Men även när jag kämpat och lyckats göra allt jobb faller jag ofta på målsnöret, så många gånger jag suttit där med alla mina anteckningar och ett ihoprafsat utkast, men när det kommer till att sammanställa det till en vettig och läsbar text kollapsar min hjärna totalt. Jag klarar inte av det, har försökt på alla sätt och vis, men samma sak händer gång på gång. Min hjärna kan inte tänka organiserat och strukturerat verkar det som, den får panik och låser sig helt. Jag har till och med sökt hjälp av läkare för denna hjärndimma, men blev bortviftad med "det är bara stress".
Känner mig helt dum i huvudet och värdelös och har i princip gett upp att ta min examen, nu läser jag bara lite strökurser på distans utan krav (för jag blir på riktigt deprimerad av en understimulerad hjärna), har väl bara lyckats gå klart ca 25% av dem, känns sådär...
Men jag vill verkligen fortsätta plugga och kunna ta min examen, så, någon på buke som haft liknande problem och har tips att komma med?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 138
Senast: EmmaW
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 137
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp