Att träna sök.

attempt

Trådstartare
När man tränar sök,
ska man låta hunden ta upp föremålet och komma tillbaka med det till mig, eller ska han stanna vid föremålet och skälla?

Hur gör ni?
 
Sv: Att träna sök.

Hm, vilken gren är det du menar? Tänker du på uppletande kanske? Där hämtar hunden saker i en stor ruta, och lämnar i din hand.
I sök (räddnings som skogs) har du antingen en skallmarkerande hund som stannar hos människan den hittat och skäller, eller en rullmarkerande hund som tar en rulle (lös el. i halsbandet) och sedan återvänder till dig, varpå du kopplar och ber om ett påvis (Ex, viiiisa) och hunden visar dig människan.
 
Sv: Att träna sök.

Tack för ditt svar!

Jag tävlar inte i någon gren inom "sök", utan tränar mest hemma för skojs skull. Men det är ändå bra att veta hur det går till.
 
Sv: Att träna sök.

Om man gör det bara för skoj kan du ju göra precis som du vill. Däremot om du i framtiden vill ut och tävla, eller vill kunna dryfta träningsfrågor med likasinnade så underlättar det ju om du tränar åt det tävlingsmässiga hållet.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
675
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 180
Senast: Hermelin
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp