att värma om en bom?

Sv: att värma om en bom?

Hur bred är hästen?
definitionsfråga...
Smal häst med platt rygg, skulle jag säga. (fullblod)
Min vidgade Passiersadel (en vidd vidare än normal) alldeles för smal i alla fall, inte ens i närheten av att kunna passa. Men inte riktigt lika vid som systern, som har en T6 aningen vidare än XXW (jag har hammare och städ.... :p) - den är lite modifierad för att kompensera att den blev lite för svängd när kopppjärnet byttes.

Men vilken bomvinkel har hästen? Du svarade nyss i ett spann från ca 80 grader till 120 grader... De är svårt att ge råd utan mer exakt information.

Jag har fått svar på det jag undrade över från början. Tack för erbjudandet om mer råd, men det är inte nödvändigt. (jag har inte mätt ryggen exakt på hästen, bara jämfört med det jag har sedan tidigare, mätning sker vid en eventuell omvärmning)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 231
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
144
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
520
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
428
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka