Avbetalning på hund!?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Frazilo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 834
F

Frazilo

Hej...
Har en liten shetland sheepdog tik på 8 år som vill ha en kompis & vi vill gärna ha en sheltie till,men priserna har gått upp så mycke.
Därför undrar jag om man kan köpa på av betalning?:p

Sv: Avbetalning på hund!?

Det handlar nog mest om att övertyga den aktuella uppfödaren om att du är rätt person för att få köpa en av deras valpar. Du bör nog inte lägga ut annons om att du önskar köpa på avbet eller så för det kan nog kännas ganska oseriöst.

Du har inga problem med att ge hunden det den behöver i foder osv senare? & du har en buffert om det skulle uppstå oförutsedda kostnader?

I så fall kanske fodervärd vore ett alternativ att fundera över?

Sv: Avbetalning på hund!?

Ja det har du rätt i,det kan låta väldigt oseriöst!
Fordervärd har inte korsat mina tankar innan,men det är ju något att tänka på!:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 086
Senast: gullviva
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 513
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: hastflicka
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
831
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma